Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego bylo: Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Tomasz Krawczyk (tkrawcz_at_zly.kis.p.lodz.pl)
Data: Sat 31 Oct 1998 - 02:22:17 MET

Jacek Żoch <zoch_at_polbox.com> wrote in message
71dgmp$584$4_at_sunsite.icm.edu.pl...
>Darius Jack napisał(a) w wiadomości: <3639BF96.289E_at_usa.net>...
>

>Bzdura nikt ci tego nie powie, a ksiazka na CD nie ma indeksu po
numerach
> co prawda nie jest problemem go zrobic, ale to inna sprawa ).

Swego czasu byl wlasnie dym o to, ze baze nr telefonow mozna bylo
przegladac w/g dowolnego pola.

A teraz dorzuce swoje trzy grosze. Wprowadzenie identyfikacji byloby
IMHO
totalnym lamaniem praw o ochronie danych. Dlaczego? Bez mojej zgody
dowolna osoba mogla by gromadzic o mnie dane.

Caly pomysl opiera sie o to, ze nie mozna namierzyc osoby dzwoniacej z
TPSA. Dobrze. Ale tak samo nie namierzysz OSOBY ktora korzysta ze
stalego IP'ka. Wtedy wykonujesz kilka krokow - sprawdzasz jaki to
serwer - i w drugiej kolejnosci wysylasz jakiegos maila do
administratora - przekazujac mu swoje uwagi, lub proszac o
powstrzymanie nadgorliwego idioty. Konczy sie to zas zablokowaniem
tego IP przy braku odzewu. Nigdy natomiast nie dostajesz od
reki danych o tym gdzie dana osoba mieszka i jak sie nazywa. Natomiast
taki mechanizm zapewnialoby udostepnienie logow TPSA - adres, nr
telefonu i nazwisko osoby. Pomyslcie o tych WWW'kach, ktore
natychmiast sprawdzaly by IP, przegladaly baze telefonow i dolaczaly
nazwisko do jakiejs tam listy. Wyobrazacie sobie Altaviste z takim
mechanizmem???? Kazda firma wysylkowa blogoslawila by TPSA'e po wsze
czasy. Dlatego gotow jestem osobiscie zastrzelic kazdego inteligenta,
ktory wprowadzi taki plan w zycie.

A dla nieuswiadomionych - jesli przedstawisz dowody nielegalnej
dzialanosci danego ip TPSY, np. logi z wlamu, to masz szanse
dowiedziec sie kto to jest. Na razie powiedzmy, ze jest to oglednie
mowiac trudne, ale za rok-dwa nie powinno byc problemow ze sciganiem
takiej osoby.

>Jacek

   Tomasz Krawczyk
tkrawczyk_at_writeme.com