Dla dobra ogolu (Bylo: Politycy do kostnicy i SF-F to prowokacja)

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_reptile.eu.org)
Data: Wed 28 Oct 1998 - 16:19:14 MET

On 98.10.23 Wojciech Orlinski pressed the following keys:

> dyskusji o elektronice. Chodziło mi tylko o zaprotestowanie
> przeciwko trywializowaniu sytuacji (nie dokonywanym przez
> Ciebie!), że mianowicie podatek progresywny to okradanie
> uczciwie i ciężko pracujących ludzi. Bo niby ci bogatsi to
> ci uczciwsi i ciężej pracujący, akurat. Co do bzdurności
> tego typu uproszczeń jak widzę się zgadzamy, więc nie wiem
> po co to mamy dalej drążyć.

Oczywiste. Lepiej więc na wszelki wypadek karać wszystkich bogatych, bo
jest wśród nich pewna liczba nieuczciwych (nie wnikam, czy większość czy
mniejszość). Tym tokiem rozumowania poszedł niedawno kto inny:

8<--Chip 11/98 str. 44 ,,Moskwa cenzuruje Internet''.
W październiku w Rosji zostanie wydane najprawdopodobniej zarządzenie
Ministerstwa Sprawiedliwości SORM-2 zobowiązujace dostawców Internetu do
przekazywania Federalnej Służbie Bezpieczeństwa (FEB; następczyni KGB)
kopii całości ruchu w Sieci. Inicjatorami zarządzenia są FEB oraz Państwowy
Komitet Łączności Goskomswiaz.

Zgodnie z projektem zarządzenia operatorzy będą zobowiązani przekazywać nei
tylko całą pocztę elektroniczną, ale również logi przychodzącego i
wychodzącego ruchu WWW, transakcji kartami kredytowymi, elektronicznych
przelewów itp. Dokument stwierdza, że każdy operator będzie musiał
umożliwić FSB ,,pobranie informacji przychodzących i wychodzących od
indywidualnych użytkowników każdej sieci''.

Koszty zainstalowania urządzeń bocznikujacych ruch oraz zainstalowania i
eksploatacji łącza z wyznazconą placówką FSB ponosić mają operatorzy, przy
czym łącze winno być równie szybkie, lub szybsze od najszybszego łącza
oferowanego klientom przez danego operatora

FSB argumentuje, że kontrola ruchu jest konieczna, ponieważ Internetem
komunikują się terroryści, mafiozi, nieuczciwi przedsiębiorcy oraz
specjaliści od prania pieniędzy.
8<---

Bez komentarza.

Gad