Re: Likwidacja Internetu przez TPSA 0202122

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 09:45:48 MET DST

Szymon Grabowski wrote:

> Nie jestem z TP S.A. ale pomysl zwiekszenia x2 oplaty za 0202122 po to, aby
> wykazac wysokie zyski, wydaje mi sie absurdalny. Operacja taka na pewno
> nie spowodowalaby az takiego przyrostu zysku TP S.A. (nie sadze, aby 0202122
> stanowil zbyt duzy % ich obecnych przychodow), a poza tym ludzie momentalnie
> kupowaliby konta u lokalnych providerow.

Mysle, ze wowczas providerzy posiadajacy wlasne urzadzenia dostepowe nie
przegapiliby okazji do powiekszenia swoich zyskow i sami tez podniesliby
ceny (wymyslajac oczywiscie jakies bzdurne uzasadnienie). Rynkiem zawsze
rzadzi popyt i podaz. Jesli rosnie popyt (nowi klienci, ktorzy zrezygnowali
z TPSA), to przy nie nadazajacej za nim podazy (nie da sie tak od razu
zbudowac dodatkowej infrastruktury) wrosna ceny. Oczywiscie duzo zalezy od
tego, jaki procent ludzi korzystajacych z Internetu przez modem uzywa
numeru dostepowego TPSA, a jaki procent - innych providerow.

W kazdym razie i tak najlepiej podlaczyc sie na sztywno - zauwazcie, ze
potencjalnie to jest chyba najwieksze zagrozenie dla TPSA (kablowki, sieci
osiedlowe itd.).

Marek.

--
Marek Kuchciak, Wroclaw, Poland   mailto:mkc_at_ccs.pl
standard disclaimer