Re: polski NIC

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 17:44:55 MET DST

On Wed, 14 Oct 1998 10:23:13 GMT, "Marek Baczek" <mgb_at_qdnet.pl> wrote:

>SPUI nie ma tu nic do rzeczy, tak samo martwe jak PSI.
>Chodzi o zalozenie Izby Handlowej koncesjonowanych ISP. Dopiero po
>powolaniu takiej izby lub przejsciowo stowarzyszenia bedzie mozna w
>sposob zorganizowany rozwiazywac najwazniejsze problemy ISPow.
>Jakie sa to problemy, to kazdy ISP wie, chodzi o te ktorych
>samodzielnie zaden z ISP, chocby najwiekszy, nie rozwiaze z roznych
>przyczyn - takim problemem jest miedzy innymi problem rejestracji
>domen.

Po pierwsze - jak dobrze pojdzie to za pare miesiecy nie bedzie w
Polsce ani jednego koncesjonowanego ISP - koncesje znikna, ot co!
Po drugie - czyzbys optowal za powierzeniem administracji domena pl
organizacji zrzeszajacej jedynie komercyjnych providerow? Fajnie, jak
to sie zwalo w teorii ekonomii? Oligopol? Jaki intres mieliby w
dopuszczaniu kogokolwiek - ja rozumiem, koncesjonowanego by musieli,
niekoncesjonowanego operatora (nie kazda siec musi byc pod providerem
komercyjnym...) juz pewnie nie?
Ja mysle ze domena to powinien administrowac ktos CALKIEM nie
zajmujacy sie ruchem i na nim nie zarabiajacy - wiec jesli juz
zrzeszenie, zwiazek czy cos takiego to moze wszystkich uzytkownikow
(bezposrednich) domeny pl? Czyli kazdy kto ma prawa do <mojadomena>.pl
jest i ma prawo glossu? Tyle ze kolejny moloch z tego by wyszedl -
chyba nie bedzie prosto ustalic forme organizacyjna dla zarzadcy
domeny (bo ze NASK nie jest najlepsza forma zarzadzania to wynika z
mojego powyzszego wywodu - juz nie oligopol, jeden provider i to
komercyjny - niekomercyjny, forse kasuje a zysku miec nie musi bo w
razie czego KBN doplaci...).

Darek