Re: (Fwd) Re: CD-ROMy i Internet

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 02:07:15 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl>:

> Tak. Tak moglaby dzialac na przyklad baza publikacji w Polsce albo choc
> baza publikacji z jakiejs dziedziny naukowej. Mi sie bardzo przydala
> taka baza... moze nowa biblioteka UW zrobi dobry internetowy serwis?

> Nie wpsominam juz o bazie TRESCI czasopism.

nie bez kozery pisalem o takim schemacie, bo
<kryptoreklama>
w ICM takie bazy pelnotekstowe dzialaja juz od ponad roku
</kryptoreklama>
niestety dostepne sa tylko dla uzytkownikow akademickich, ale za to bezplatnie.

mielismybardzo duzo zachodu z tym, zeby przekonac firmy produkujace te bazy
danych, ze mozna udostepniac je przez Internet dla uzytkownikow w calym kraju.
Poczatkowo w ogole nie chcieli slyszec o Internecie i byli sklonni jedynie
sprzedawac CD ROMy... po wielu miesiacach perswazji jednak udalo sie,
i okazuje sie, ze te bazy mimo niklej reklamy ciesza sie juz dzis wielkim
powodzeniem. Mozliwosc przeszukiwania pelnotekstowego rocznikow wiekszosci
czasopism z poszczegolnych dziedzin, to w sumie zalazek bibliotek wirtualnych
(alez to teraz modne). Z tym, ze do tego nie potrzeba grubych murow i
kilometrow polek - wystarczy troche miejsca na dysku i szybkie lacze
(no i troche szybki serwer to wyszukiwania).

--w