MCIS

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 12:49:28 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl>:
>
> merytoryczne o MCIS:

> i troche marketingu MS:
>
> Podsumowujac - powszechnie znane pomysly + oprogramowanie o zmienionej nazwie
> opakowane w ladne pudelko i sprzedawane 10 razy drozej ?

Wiesz, problem, ze to nie jest marketing Microsoft, tylko moje uwagi na
temat MCIS. Dla mnie na przyklad to, ze na przyklad obsluga ogloszen
(bannerow) w Site Server (ktory jest czescia MCIS) jest zorganizowana na
ksztalt kampanii reklamowej, ze kazde ogloszenie stanowiace czesc tej
kampanii moze byc opisane, ustalony jego czas, zapisywane klikniecia,
wszystko jest zarzadzane przez przegladarke i konfigurowalne - to jest
pewien koncept swiadczacy o tym, ze MCIS moze sie nadawac do tego, do
czego jest przeznaczony. I to raczej jest sprawa techniczna niz
marketingowa. Tak samo jest z publikacja informacji.

Oczywiscie mozna to zrobic samemu, w skryptach, pewnie potrafilbym
napisac baze Lotus Notes spelniajaca podobne funkcje, ale juz tam to
jest. Podoba mi sie w Site Server tez podejscie do analizy logow, jest
tam program, ktory akceptuje wiele formatow (wiecej niz w Site Server
Express z NT 4.0 Option Pack), ma dosc starannie opracowana terminologie
zwiazana z analiza.

To jak zostanie wykorzystany MCIS, jest sprawa zespolu wprowadzajacego
go, bo MCIS jest tylko narzedziem, w oparciu o ktore buduje sie serwisy
informacyjne. Mysle, ze moze sie sprawdzic w telewizjach kablowych i w
serwisach typu optimusowego. Oczywiscie jest to narzedzie do duzych
serwisow i platnych. Nie jest wcale drogie.

Jaroslaw Zielinski