Re: (Fwd) Re: CD-ROMy i Internet

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 20:49:43 MET DST

Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl>:
> Wojtku! Ja Ciebie nie rozumiem... :-(((
> Jestes przeciwko dystrybucji oprogramowania na CD???
> To na czym mialoby byc? Na dyskietkach??? To dopiero bylby przezytek...
> A moze kasetach DAT??? Kto to odczyta? A czytnik CD naprawde ma niemal kazdy
> wspolczesny pecet, a przeciez to jest oprogramowanie wlasnie *na pecety*.
> Nie wszystko mozna sciagac z sieci. I nie zawsze ma to sens. Na CD-ROMach do
> roznych pism sa np. probne wersje poteznych pakietow uzytkowych, jak np.
> Corel Draw (albo nawet i pelne, komercyjne wersje na wylacznosc dla danego
> [...]

najchetniej widzialbym to wszystko o czym piszesz dystrybuowae przez siec.
Oczywiscie szybka siec. Wiele firm, w tym wspomniany przez Ciebie Sun
przekonuje sie juz do ESD (Electronic Software Distribution). Bedzie
zapotrzebowanie to i siec bedzie szybsza.

Jeszcze kilka lat temu szybkosci 100Mbps i powyzej wydawaly sie byc
zarezerwowane dla bardzo szybkich sieci lokalnych, a dzis NASK uruchamia
lacze 155 Mbps do Szwecji. Jeszcze niedawno kazdego, kto nadaje filmy
przez Internet okrzyczanoby marnotrawca lacza, a dzis nie budzi to
niczyjego zdziwiena. Idzmy do przodu !

--w