Re: Plagiat na www! (i to nie jeden)

Autor: Jarosław 'ALGI' Zagórski (algi_at_friko4.onet.pl)
Data: Thu 01 Oct 1998 - 07:17:38 MET DST

Dnia Wed, 30 Sep 1998 14:21:50 GMT, "Steven Jurczyk" <steve_at_home.pl>
napisał(a):

>Witam...
>Jakis czas temu trafilem pod adres www.tpsa.com gdzie ku memu zdziwieniu
>znalazlem kopie tekstow naszego firmowego serwera... Ilez to bylo wtedy
>smiechu podczas czytania nieudolnie pokopiowanych i czesto na sile
>przerabianych tekstow, umieszconych na beznadziejnie stworzonych stronach...
>Nawet cennik i uklad uslug dokladnie byl kopia naszego cennika jeszcze z
>miesiaca wrzesnia...
>
>Ale bylo... minelo (no moze nie bo nadal na www.tpsa.com sa nasze teksty)...
>a tu nagle dzisiaj jeden z moich kolegow podrzucil mi adres
> [...]
Nie... to już przegięcie....
>Znalazlem tam dokladne duplikaty naszych stron - z informacjami o firmie, o
>ofercie... uslugach.. nawet pomoc techniczna byla wzieta z home.pl...Jezeli
>ktos nie wierzy to neich porowna strone http://www.logic.pl/logic/index.htm
>a takze http://www.logic.pl/logic/index-5.htm z odpowiednimi stronami na
>home.pl... z ciekawostek dodam ze np. na stronie
>http://www.logic.pl/logic/html.htm znalazlem cos takiego:
>
>"HomeNet oferuje także następujące skrypty CGI "

Ha.. nawet śladów nie potrafią/ nie chcą zatrzeć...
>Autor nawet nie pozamienial nazwy firmy na swoja...
>
>I teraz ja sie zastanawiam - czy w Polsce obowiazuje wrescie jakies prawo
>autorskie? Przeciez nie po to przeznaczylismy w firmie dziesiatki godzin na
>napisanie tresci stron po to zeby pozniej kopiowaly je jakies firmy
>wynalazki... ktore nawet jak wynika z dns'a/tracerouta/whois nawet wlasnych
>laczy nie posiadaja...
>a numerem kontaktowym do firmy jest telefon komorkowy ;-)))
Podobno prawo autorskie obejmuje strony w Necie...
Popytaj na jakiś grupach prawniczych.. powinni Ci poradzić jak te obie
firmy 'udupić' (a w szczególności TePSę,TePSę,TePSę,TePSę...... he, he :)))

Życzę powodzenia walki ze złodziejami....
>Pozdrawiam
>Steve

Pozdrówka

Jarosław 'ALGI' Zagórski                             |
algi_at_friko4.onet.pl                                  |
Galeria samolotów, film TOPGUN, przegląd softu i inne|
http://friko4.onet.pl/wa/algi/          UIN#:11215615|