Re: Plagiat na www! (i to nie jeden)

Autor: Paweł Krawczyk (kravietz_at_ceti.com.pl)
Data: Wed 30 Sep 1998 - 20:18:49 MET DST

In pl.comp.www Steven Jurczyk <steve_at_home.pl> wrote:
> I teraz ja sie zastanawiam - czy w Polsce obowiazuje wrescie jakies prawo
> autorskie? Przeciez nie po to przeznaczylismy w firmie dziesiatki godzin na
> napisanie tresci stron po to zeby pozniej kopiowaly je jakies firmy
> wynalazki... ktore nawet jak wynika z dns'a/tracerouta/whois nawet wlasnych
> laczy nie posiadaja...
> a numerem kontaktowym do firmy jest telefon komorkowy ;-)))

Zawsze można się z takimi sądzić (tylko po co?). Praktyka wskazuje
ze najskuteczniejsze są działania odstraszające (copyrighty na każdej
stronie, widoczne oraz w komentarzach HTMLa). Czasem strona nawet broni
się sama ;) Ktoś skopiował nasze strony wystawiając je jako swoje,
ktoś znajomy zauważył to i podesłał URLa. Wchodzę, a tu przeglądarka
wywaliła '404 Not Found' a URL zmienił się na '.../std.css'. Jak się
łatwo domyślić, kopista nie skopiował pliku std.css (widać wydał mu się
zbędny) i Netscape w ogóle tej strony nie pokazywał. Równocześnie
bynajmniej nie popieram chorych wynalazków w stylu opcji NOSAVE w MSIE.
Taka już uroda HTMLa, że łatwo go kopiować. ale nie można tego robić
bezmyślnie :)

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://www.ceti.com.pl/