Re: Plagiat na www! (i to nie jeden)

Autor: Michal Jaskolski (Michal_at_A1.pl)
Data: Wed 30 Sep 1998 - 21:58:52 MET DST

Steven Jurczyk napisał:

> [...]
>http://www.logic.pl/logic/index.htm
>
>Znalazlem tam dokladne duplikaty naszych stron - z informacjami o firmie, o
>ofercie... uslugach.. nawet pomoc techniczna byla wzieta z home.pl...Jezeli
>ktos nie wierzy to neich porowna strone http://www.logic.pl/logic/index.htm
>a takze http://www.logic.pl/logic/index-5.htm z odpowiednimi stronami na
>home.pl... z ciekawostek dodam ze np. na stronie
>http://www.logic.pl/logic/html.htm znalazlem cos takiego:
>
>"HomeNet oferuje także następujące skrypty CGI "
>
>Autor nawet nie pozamienial nazwy firmy na swoja...

Zajrzałem tam. Znalazłem również, oprócz duplikatów waszych stron,
duplikaty stron http://www.css.pl (problem Y2K) i TP S.A. (korzystanie z
0-202122).

>I teraz ja sie zastanawiam - czy w Polsce obowiazuje wrescie jakies prawo
>autorskie? Przeciez nie po to przeznaczylismy w firmie dziesiatki godzin na
>napisanie tresci stron po to zeby pozniej kopiowaly je jakies firmy
>wynalazki... ktore nawet jak wynika z dns'a/tracerouta/whois nawet wlasnych
>laczy nie posiadaja...
>a numerem kontaktowym do firmy jest telefon komorkowy ;-)))
>Pozdrawiam
>Steve

Obowiązuje, przynajmniej teoretycznie :)

Możecie oddać sprawę do sądu (przy okazji zyskując sławę w mediach jako
uczestnik pierwszego (?) procesu o złamanie praw autorskich w Internecie
;-) i/lub zażądać natychmiastowego usunięcia stron z tego serwera,
przeprosin na ich stronie i odszkodowania finansowego za poniesione
straty. Możecie też napisać do człowieka odpowiedzialnego za serwer
(=> whois ;-)

Michał Jaskólski

--
SWL Media - http://www.swlmedia.pl/ - tel. 0-501 011-785
Internet: serwisy WWW / reklama i promocja on-line / konsulting