Re: 45 mbit/s do usa

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_reptile.eu.org)
Data: Mon 28 Sep 1998 - 10:24:42 MET DST

Co prawda ja to nie Paweł Sikora, ale...

On 98.09.27 Piotr Kucharski pressed the following keys:

> [...]

Dane:

c -- prędkość światła w próżni
l -- dwukrotna droga na orbitę geostacjonarną i z powrotem
t -- minimalny czas podróży informacji

c=300E6 m/s
l=2 * 2 * 36E6 m

Szukane:

t=l/c

Rozwiązanie:

t=144E6 / 300E6
t=144/300
t=0.48

[t]=l/c
[t]=m / (m/s)
[t]=m * (s/m)
[t]=s

Odpowiedź:

Minimalny czas dwukrotnej podróży sygnału na orbitę geostacjonarną i z
powrotem wynosi 480 milisekund. Tak więc Paweł znacznie zaniżył szacunki...

> Możesz jakoś uzasadnić logiczność powyższych zdań? :)

Na to pytanie niestety Ci nie odpowiem, bo nie znam dokładnej prędkości
przepływu prądu w przewodniku. Dla uproszczenia przyjmij prędkość światła w
próżni. Podstaw sobie do powyższego równania odległości stąd do stanów
(której też nie znam, ale śmiało można założyć, że jest to więcej niż 10E6
metrów) i zobacz co Ci wyjdzie... Mnie wyszło 66 milisekund...

Gad

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[Jestem administratorem tego komputera, nie mamy pańskich plików.]-----