Re: Konkrety: Niekompetencja NASK

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 25 Sep 1998 - 21:53:46 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> NASK robi rzeczy zle i dobre, ale nalezy mu to wybaczyc, gdyz:
> "Program NASK, programem narodu"

Tak tak, a wszystkiemu winni naturalnie komunisci (imperialisci -
niepotrzebne skreslic).

> : Najbardziej nie podoba mi sie fakt, ze chce Pan sprzedawac rzeczy,
> Uslugi, nie rzeczy.

Uslugi to tak jakby tez rzeczy.

> : do ktorym nie posiada Pan prawa wlasnosci.
> Posiada i to wieksze niz NASK. Ja je po prosu kupilem. Wiem, ze dzial
> prawny administratora dowolnie wybranej domeny krajowej stwierdzi, ze
> domen sie nie kupuje, a pobierane przez nich oplaty sluza jedynie
> zapewnieniu spojnosci systemu nazw, ale dzial prawny NASK nie jest
> sadem.

Niewatpliwie. Ale wiekszosc ludzi posiada rozum, i moj (zakladajac
oczywiscie ze taki posiadam) rowniez twierdzi, ze firma CO domeny
www.zamosc.pl kupic nie byla w stanie (chocby z tego powodu, ze NASK
nie byl w stanie sprzedac CO tej domeny).

> : Uwazam, ze nie ma Pan zadnego prawa do spekulowania domenami.
> - Fama glosi, ze nie rozumiesz znaczenia uzywanych przez Ciebie slow.
> - To powiedz tej starej ladacznicy Famie, ze mam ja gdzies i vice versa.

Bardzo smieszne, dlaczego tylko napisane po moich slowach?

> : A wiec przez Pana (byc moze nie tylko) zmuszeni bedziemy do placenia
> : za utrzymanie delegacji wlasnych domen.
> Przeze mnie (byc moze nie tylko) sa tez burze, gradobicia i koklusz.

Nie. Natomiast oplaty za utrzymanie delegacji domen - prawdopodobnie tak.

> Podobnie PZPR administrowal Polska Ludowa od samego jej poczatku. Podobnie
> wszelkie proby zmiany jedynie slusznej sytuacji byly czynami amoralnymi.
> (glownie za to porownanie przepraszalem na wstepie)

Nalezalo jeszcze dodac, ze niejaki Krzysztof Halasa, alias Boleslaw Bierut,
aktywnie maczal w tym palce. A cala ta Polske Ludowa zapoczatkowal
niejaki Mieszko, zreszta rodzony brat owego Bieruta.

> : Wiem juz, ze nie zamierza Pan powierzyc administracji domenami
> : osobom (prawnym, fizycznym lub jakimkolwiek), ktore maja prawa
> Dziwne, wlasnie to robie. Rozdaje je na zasadach umozliwiajacych wszystkim
> dostep do domen.

Swobodny dostep do swojej wlasnosci. Dobre.

> Wyciete z innego akapitu:
> : przez Pana - beda po prostu wprowadzone w celu ograniczenia rezerwacji
> : domen. Moje przypuszczenia maja zreszta potwierdzenia w samym NASK.
> Czy Panskie przypuszczenia, o "powierzaniu administracji" (nie wiedza,
> bo to slowa o zupelnie innym znaczeniu) rowniez maja potwierdzenia w NASK?

Niestety nie rozumiem tego pytania. Jesli jednak dotyczy ono mojego
sformulowania:
"Wiem juz, ze nie zamierza Pan powierzyc administracji domenami
osobom (prawnym, fizycznym lub jakimkolwiek), ktore maja prawa
do zarejestrowanych przez Pana nazw (do ktorych Pan nie posiada praw)."

to oczywiste jest, ze nie napisalem go w oparciu o wypowiedzi NASK,
a o Panskie.

> : oczywiscie oprocz tworzenia balaganu w samym .pl
> Oczywiscie jestem przyczyna tego balaganu.

Czesciowo - tak.

> Pomijajac kwestie rejestracji domeny "www" w domenie regionalnej
> administrowanej przez NASK. Kto, Pana zdaniem jest wlascicielem domeny
> zamosc.pl?

Moje zdanie przedstawilem juz w Usenecie. Niewatpliwie nie jest to
firma CO.

Swoja droga, ja nie wiem, do kogo naleza rozne rzeczy (np. samochody
zaparkowane na ulicy). Ale brak takiej wiedzy nie powoduje, ze
zaczynam sam uwazac sie za ich wlasciciela.

> Myslalem, ze nie zgodze sie z zadna z Panskich opinii. Jednak zgadzam sie
> ze zdaniem o wlasnosci domen:
> : zostawic domeny [...] ich wlascicielom.

Ciesze sie. Mam nadzieje (niestety baaaardzo slaba) ze nie jest to tylko
pusty napis.

--
Krzysztof Halasa