Re: GazWyb i Internet

Autor: Baba Naga (babuszka_at_free.polbox.pl)
Data: Sun 20 Sep 1998 - 17:00:36 MET DST

Sat, 19 Sep 1998 11:18:36 GMT, jpopl_at_kki.net.pl (Jacek Popławski)
napisał(a):

>ale czy nie wydaje ci się, że autor pisząc tekst oddaje go jednocześnie
>redakcji?

oddaje, ale to nie przesądza o możliwości jego wykorzystania na każdym
polu eksploatacji

>właściwie to wszystko zależy od umowy jaką między sobą zawarli...

dokładnie, zdawać jednak należy sobie sprawę, że wielu autorów pisze
do gazety nie będąc przez nią zatrudnionych, umowa sprzed lat 10-ciu
nie mogła przewidzieć, że dzisiaj gazeta będzie chciała czerpać
korzyści z publikowania w internecie

>natomiasto co do pierwszej części twojej wypowiedzi - wydaje mi się, że
>mogą robić co chcą, na tym chyba polega wolny rynek

dlatego właśnie nie ma sensu opowiadać bajeczek, że na to zapracowali
ciężką pracą