Re: Podstawy

Autor: Karol Krysiak (Gallegher_at_w.pl)
Data: Wed 16 Sep 1998 - 18:09:41 MET DST

Ziemek Borowski wrote:
> ??? co znaczy głównych? I jakie to ma znaczenie?

Np. przepustowość jako kryterium.

> Wszyscy chcieliby to wiedzieć. Myślę, że pracownicy JBR NASK też.
A kontrola nad NASKiem?

> Tak jak zwykle. Byłbyś od nich częściowo ,,zależny''.

Yyyyy??? ;)
Jakiś akt prawny, dotyczący działalności NASKu i formalnych zasad
tworzenia internetu w Polsce?

> formalnie: podmioty konkurencyjne na jakimś tam rynku ;-)

A gdzie można znaleźć zasady tej "konkurencji" i dla czego bramki między
NASK i TPNET są tak badziewne?

> publicznie dostępna? Pełna, i autorytatywna? nie.
> ew. poczytaj sobie na whois.icm.edu.pl

Może nie pełna, ale jeżeli NASK sprzedaje komuś domenę, to gdzieś sobie
dane o właścicielu zapisuje. Czy są one dostępne publicznie?
Czy jako obywatel PL mam prawo wiedzieć komu sprzedana została dana
domena czy też nie mam prawa?

Ja wiem że te pytania są w większości "niedelikatne", ale akurat mnie to
zaciekawiło i szukam odpowiedzi.

PS. Na serwerze NASKu byłem, nie zadowolił mnie zbytnio.

--
 mailto:Gallegher_at_w.pl     |     Tutaj miecze przeważnie zardzewiały,