Re: Polityka a internet

Autor: Anatol (abcde_at_banet.net)
Data: Thu 03 Sep 1998 - 10:34:52 MET DST

Ziemek Borowski wrote:

> Nie. Przede wszystkim przestąpstwo jest w stanie dokonać jedynie osoba
> fizyczna.  A NASK takową nie jest. Wynika to z tego, że w momencie gdy
> mówimy o obrocie gospodarczym nie rozważamy problemów opisanych w kodeksie
> karnym (gdzie jest zdefiniowany termin przestępstwo). Tutaj może  być mowa
> co najwyżej o złamaniu umowy.  Między dwoma podmiotami. Równie ohydne co
> pospolite oszustwo, ale nie przestępstwo.  Poczytaj sobie np. obowiązujący
> do przedwczoraj Kodeks Karny: http://www.kul.lublin.pl/~fajgiel/Ap/Kk/
> i tam:

> [...]

Widzisz ja nie jestem prawnikiem i niech prawo mowi sobie co chce. W mym systemie
moralnosci jest to dokladnie to samo jezeli ja cos ukradne-celowo wejde  w
nieprawnie posiadanie, czy dokona tego samego osoba prawna.  Sadze, ze takie jest
wlasnie powszechne poczucie sprawiedliwosci. I nic dobrego nie wroze panstwu i
spoleczenstwu, gdzie funkcjonuje wiele plaszczyzn moralnych a koncepcja prawa i
jego zapisy wyraznie odbiegaja wlasnie od powszechnego odczucia sprawiedliwosci.
Na szczescie tak zle do konca nie jest, wydaje mi sie, ze Twoja wykladnia prawna
jest jednak dosc swobodna interpretacja. Jak wspomnialem, nie jestem prawnikiem,
moze oni zabiora glos, mysle, ze watek ciekawszy niz Zydzi i ich polscy
gnebiciele.