Re: Regulki antyrelay.

Autor: Tomasz R Surmacz (ts_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 00:57:30 MET DST

Paweł Krawczyk <kravietz_at_ceti.com.pl> wrote:
: Tomasz R. Surmacz <tsurmacz_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl> wrote:
: > : W wersji 1.13 którą mam TS-regułki korzystają tylko z check_rcpt, więc
: > : nie mają za bardzo jak sprawdzać adresu nadawcy. Smoorensburg dołożył
: > Mają jak i sprawdzają.
: > Nawet w check_rcpt ,które jest właściwym miejscem na odrzucanie prób
: > relayowania - lepszym niż check_relay, bo sprawdzanym PRZED przesłaniem
: > treści listu.

: Adres hosta nadawcy, a nie adres emailowy nadawcy, jak sądzę. W moim przypadku
: muszę zezwalać na relayowanie spełniającej jeden z następujących warunków:

Piszę jeszcze raz, wyraźniej :-)

adres emailowy nadawcy, adres hosta nadawcy lub nazwę hosta nadawcy.
Wszystkie trzy można sprawdzać i na ich podstawie decydować. Na przykład
przyjmując pocztę z hostów *.wroclaw.tpnet.pl tylko wtedy, gdy użytkownik
poda w polu From: odpowiedni adres, a nie luzer_at_hotmail.com na przykład.

: - adres From jest z obsługiwanej przeze mnie domeny
: - adres To jest z obsługiwanej przeze mnie domeny

: check_mail dostaje adres nadawcy, ale nie wie jeszcze jaki będzie adres
: odbiorcy, więc nie może zdecydować czy uwalić czy nie. check_rcpt ma ten
: sam problem, tylko z adresem odbiorcy. Dodałem sobie więc regułkę, która

nie rozumiem... :)

check_rcpt dostaje właśnie adres odbiorcy jako argument, więc może ci si
ę pomyliło i chciałeś napisać "adres nadawcy", ale nawet jeśli tak, to
nadal nie jest to prawda, bo adres nadwcy można łatwo wydobyc z makra
$f.

A tak w ogole to to jest dyskusja nie na polip, tylko pl.comp.mail.mta :)

--
 _________
(_   _' __) Tomasz R. Surmacz,  Work:(071)3202636, tsurmacz @ict.pwr.wroc.pl
  |__(____/   Taming a mail daemon may cause a system security violation.