Re: Co bedzie popularne?

Autor: Maciek Sonik (sonik_at_sonik.pl)
Data: Mon 20 Jul 1998 - 02:26:46 MET DST

Michal Jaskolski napisał(a) w wiadomości:
<35b22838.25856229_at_news.task.gda.pl>...
>Marcin Jagodzinski napisał:
>Twórcy SonikNetu wyszli z założenia, że najlepiej zrobić coś w rodzaju
>hyde-parku, a wszystko będzie działać jak perpetum mobile :-)

Mowimy teraz tylko o katalogu stron www i ogloszeniach...
Wyszlismy z takiego zalozenia przede wszystkim dlatego, ze:
- po pierwsze niczego takiego dotychczas na wieksza (wieksza niz "dodaj swoj
link" na stronie prywatnej) skale nie bylo - tym bardziej w polskim
Internecie
- po drugie przy (jak to trafnie zauwazyliscie) "niskiej stopie zwrotu z
inwestycji" (czytaj niewielkich mozliwosciach zarobienia) takich serwisow
jak S.net, Onet czy WP nierealne jest utworzenie ilustam osobowego zespolu,
ktory bedzie sprawdzal, czy dodac odnosnik czy nie. Zwykle sytuacja
"nadpopularnosci" konczy sie zapascia a przynajmniej tym, na co uzytkownicy
najbardziej teraz narzekaja przy tego typu serwisach - czyli czasie
oczekiwania na umieszczenie odnosnika.

>Jeśli jednak zajrzy się na ich stronę, to tak właściwie nie ma tam niczego
>ciekawego. Dopiero niedawno rozpoczęli współpracę z magazynem FreeStyle
>(polskie"magazyny" internetowe to temat na osobny artykuł), IOP i
>WebDesignCośTam. To jednak też nie wystarczy.

Zauwaz, ze nasz serwis jest najmlodszym z trzech wymienionych przez Ciebie.
Do tego SONIK.net jest w wersji beta i w takiej wersji dzialal przez
ostatnie kilka miesiecy prawie nieruszany - a przynajmniej w "obsadzie"
podstawowych funkcji.
Chcielismy sprawdzic na ile cos takiego jest potrzebne i czy nasze zalozenia
okaza sie trafne.
Coz moge na ten temat napisac dzis?
Otoz moge napisac, ze wydaje mi sie, ze serwis jest potrzebny i ze zalozenia
byly trafne.
Skad to wiem?
A wiem to z dwoch zrodel: pierwsze to listy od uzytkownikow (cytowac nie
bede bo jestem skromny ;-) - z ktorych to uzytkownikow prawie 2 000 jest
stalymi naszymi uzytkownikami. Drugie zrodlo to ilosc zaladowan. Jak na
serwis niereklamowany i w wersji beta (bo przyznasz, ze reklam za duzo nie
widziales - a do tego czesto otrzymujemy listy typu:"dlaczego sie nie
reklamujecie - jakby nie kolega to bym was nigdy nie znalazl") to obecne
prawie 500 000 zaladowan /miesiac (jako zaladowania licze zaladowanie strony
serwisu SONIK.net - strony HTML lub strony robionej on-the-fly ze skryptu
CGI) to calkiem pokazna liczba.
Najmlodszy serwis w wersji beta po 10 miesiacach dzialania ma tylko 6 razy
mniej zaladowan niz Wirtualna Polska, ktora jest w polskim Internecie od
zawsze!

>Jeśli jednak zajrzy się na ich stronę, to tak właściwie nie ma tam niczego
>ciekawego.

A co bylo by ciekawe? Czego SONIK.net nie ma "ciekawego" co ma np. Onet?
Pytania byly retoryczne bo ktos sie zaraz zapyta ile place za porade.

>Dopiero niedawno rozpoczęli współpracę z magazynem FreeStyle
>(polskie"magazyny" internetowe to temat na osobny artykuł), IOP i
>WebDesignCośTam. To jednak też nie wystarczy.

Bo dopiero teraz zaczynamy pracowac nad final version. Znajdzie sie w niej
kilka nowych funkcji, ktore na pewno przydadza sie serwisowi, ktory ma
zamiar stanowic namiastke portal-site'a. Jak wiesz moze FreeStyle, IOP i
WebDesign zostaly wlaczone do serwisu w ciagu ostatniego miesiaca. Teraz
bedziemy razem pracowac nad tym, aby te dzialy naszego serwisu byly coraz
lepsze i zawieraly coraz to wiecej tresci przede wszystkim.
Niestety z wiadomych wzgledow nie napisze, co znajdzie sie w ciagu
najblizszego miesiaca nowego w SONIK.net, ale moge obiecac, ze beda to
funkcje potrzebne i przydatne. Date uruchomienia wersji final planujemy na
1. wrzesnia. Jezeli ktos ma jeszcze jakies propozycje to czekamy, chociaz
watpie, ze do tej wersji (v.1.0) jeszcze sie zmieszcza ;-)

>To jednak też nie wystarczy.

A co jest potrzebne, zeby "wystarczylo"? Wiem, ze latwiej krytykowac niz
radzic... ale jezeli wiesz to napisz.

>Michał Jaskólski

Pozdrawiam
Maciek Sonik sonik_at_sonik.pl
30lat SONIK&SONIK. Zawsze do przodu. Od 1968.
http://sonik.pl | poczta_at_sonik.pl | Krapkowice, 1-Maja 12