Re: Co bedzie popularne?

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Sun 19 Jul 1998 - 15:50:36 MET DST

>pozwolilyby ludziom z pomyslem stworzyc od podstaw w Interencie serwis.
>Banki, predzej wydadza na nowe klamki w gabinetach prezesow, niż pozycza
>na tego typu przedsiewziecie, a kandydaci na sieciowych wydawcow,
>przewaznie studenci, wlasnych funduszy nie maja."

Juz nie przesadzaj...
Jestem studentem.. Poltora roku temu mialem wiele pomyslow na rozne
serwisy... i je realizowalem... najpierw u innego providera... pozniej
tworzac wlasna firme... stawiajac wlasny sprzet... lacze... wszystko bez
pomocy bankow etc etc..

I prawde mowiac nie jestem jedyny... znam kilka mniej lub bardziej podobnych
przypadkow... Tak wiec zrobienie serwisu nie okazuje sie takie trudne...

Faktem natomiast jest ze caly rynek reklamy w polskim Internecie kuleje...
brakuje podmiotow ktore by chcialy sie reklamowac w sieci Internet (choc
znowu jest to spwoodowane brakiem reklamy Internetu jako calosci ;-))...
brakuje duzych (naprawde duzych serwisow) pozadnych serwisow, z duza porcja
technologi utrzymujacych sie glownie z reklamy (nie wiem czy ktos mzoe
zauwazyl ze na wiekszosci serwisow reklamy sa umieszczane wrecz statycznie
na stronach... czesto na zasadach kilka reklam nas glownej... bez
automatycznego zmieniania... bez rozbudowanego targetingu... o sledzeniu czy
dany uzytkownik np. w ciagu 7 ostatnich dni nei ogladal juz reklamy nie
wspomne ;-))

No a jak rynek kuleje to z jakiego wzgledu banki maja ryzykowac wrzucajac
kase... Zreszta patrzac na banki mam watpliwosci czy one wogole udzielaja
kredytow dla malego biznesu... Mozna pozyczyc kase na zakup nowego
odkurzaczam jako osoba prywatna... I mozna pozyczyc kilka miliardow na
budowe autostrady jako duza firma... Ale taki Jan Kowalski prowadzaca
kilkuosobowa firme raczej kredytu nie dostanie ;-))

>Co o tym sadzicie? Bo ja mowiac szczerze nie widze powodow, dla ktorych
>"tradycyjne polskie media" (zapewne glownie gazety) mialyby stac sie
>bardziej popularne od takich centrow internetowych jak OptimusNet. Ale
>moze istnieje jakis tajny plan, by to urzeczywistnic?

A jakiez to centrum internetowe jest z OptimusNet??? Jak na kapital i
mozliwosci tej firmy to jeden z najbardziej nieudanych katalogow stron +
kilka (kilkanascie??? lada chwila moze juz kilakdziesiat) serwerow z serii
firko iles tam... Jak dla mnie OptimusNet jedzie tylko/wylacznie na hmm
wypromowanej potedze nazwy Optimus. I nic wiecej...

Co do serwisow... znam kilka duzo lepszych katalogow stron... polskich...
robionych czesto przez 2-3 osoby... jak i innych serwisow hmm
"informatycznych" o duzo wiekszej dynamice rozwoju niz OptimusNet...