Zachowania przestepcze w internecie

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Sun 12 Jul 1998 - 22:18:37 MET DST

Witam,

nie wiem czy to dobre miejsce na tego typu dyskusje, w kazdym razie po
lekturze kolejnej reklamy 'mafii praskiej' (cytuje):

"Witaj kurwa smieciu. Tylko teraz masz okazje dowiedziec sie o
treningu Mafii oraz odzywkach jakie stosujemy. Tak kurwa, chcesz
zyskac mase miesniowa, zajrzyj na nasza strone. Znajdziesz tam tez
pare innych nowosci. STRONA PRASKIEJ MAFII - WWW.WOLOMIN.HOME.ML.ORG"

zaczalem sie zastanawiac, czy internet jest folwarkiem, na ktorym nie
obowiazuja zadne normy - w tym normy prawne. Mamy tu tymczasem do
czynienia nie tylko z ordynarnymi przeklenstwami (to juz nie jest
takie rzadkie) ale z jawnym nawolywaniem i reklamowaniem dzialalnosci
przestepczej. Nie chodzi mi bynajmniej o to, czy za owa strona 'stoi
mafia', czy jakis gowniarz. Strona sama w sobie reklamuje oraz
naklania wprost do dzialanosci przestepczej, i takowa oferuje.
Uprzedzajac pytanie, policja zna te sprawe i olewa z gory na dol
(dlaczego, to nie wiem). Nie chcialbym tu wyrazac pomyslow na jakies
'gotowe rozwiazania', zastanwiam sie jednak, czy srodowiska zwiazane z
internetem, jego rozwojem czy funkcjonowaniem, nie powinny w jakis
sposob do tego typu zjawisk (przypominam: ewidentnie przestepczych)
sie odnosic.

pozdrawiam,wp

p.s. uwaga: follow-up na pl.org.psi