Re: dostep do sieci ippt pan

Autor: Przemyslaw Baszkiewicz (bp17_at_geo.uw.edu.pl)
Data: Thu 25 Jun 1998 - 16:31:19 MET DST

> Nie wiem dokładnie, ale wiem, że się da. Pewnie lepiej
> osobiście/telefonicznie niż pocztą.

Nie da sie. To znaczy da sie, jak ktos dysponuje $ na prawnikow i strata
jest powazna. Tak normalnie sie nie da i strata czasu jest dla pojedynczej
osoby nawet probowac. Nie bede opowiadal swoich rozmow z TPSA bo to duzo
osob juz przerabialo - wystarczy powiedziec, ze mialem godzine usilowan,
skad, i jak. Strach do nich pisac maile bo nie wiadomo dokad to trafi
(np. raz cztery dni poczta do nich nie dochodzila na abuse_at_....), a jak
zapytac czy cos robia ze zgloszeniami to od razu najprawdopodobniej jest
sie samemu hackerem albo jeszcze cos gorszego i nic nie powiedza.

Wracajac do glownego watku, uwazam, ze filtrowanie modemow TPSA bylo by
korzystna demonstracja gdyby zostalo przeprowadzone w formie np.
jednodniowej akcji. Faktyczny efekt akcji oczywiscie bylby znikomy ale
przy odpowiednim naglosnieniu moglby przyniesc rewizje stanowiska TPSA,
ktore jest po prostu takie: ignorowac, ignorowac i ignorowac. I to nie
dla tego, ze brak jest mozliwosci technicznych, bo te sa duze
(nieoficjalnie powiedziano mi o 90% szans ustalenia dzwoniacego
uwzgledniajac nawet istnienie starych central) tylko dla tego, ze to mniej
klopotliwe i tansze. Codzienna strata czasu przez n administratorow w
kraju choc czastkowo mala sumarycznie dodaje sie do $$$$$ i warto by
zmusic TPSA do zainteresowania sie problemem.

Osobiscie nie chodzi mi o to, zeby osoby dopadniete na takich zabawach od
razu karano, odlaczano telefony itp (co niestety lezy w klimacie takich
instytucji jak TPSA) ale raczej aby np. przy kolejnym rachunku dostali
adnotacje "Te... Uwazaj... Widzimy Cie..." co wiekszosc zabawowiczow
zniecheci.

Przemek

PS. Moje opinie sa moje. :)