Re: lepsze czasy na horyzoncie?

Autor: Szymon Grabowski (szymon_at_gg.pl)
Data: Tue 23 Jun 1998 - 12:57:26 MET DST

Szymon Sokol wrote in message <6mnurk$k0r$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl>...
>Szymon Grabowski <szymon_at_gg.pl> wrote:
>: Najwieksi komputerowi giganci (wsrod nich AT&T, IBM, Compaq, Intel)
powolali
>: wczoraj Home Phoneline Networking Alliance.
>: Oswiadczaja, ze moga jeszcze w tym roku dostarczac uslugi sieciowe z
>: predkoscia 1 Mbps przez (UWAGA! UWAGA!) zwykle linie telefoniczne.
>Żadna nowość. Chodzi o ADSL.

Zdaje sie, ze nie chodzi tutaj w ogole o ADSL :o)
Proponuje zapoznac sie blizej ze strona
http://www.zdnet.com/anchordesk/story/story_2234.html

>: Az sie wierzyc nie chce. Czyzby cien nadziei?
>
>Wręcz przeciwnie. Co Ci przyjdzie z tego, że wybudujesz
>czetropasmówkę jako drogę dojazdową do garażu w swej willi, jeśli
>droga do Twojej wsi to "droga inna" (tzn. gorzej niż drugorzędna) i
>trzeciej kategorii odśnieżania?
>Pomyśl tylko: niech w przeciętnym mieście (wielkości Krakowa) takie usługi
>wykupi 1% populacji. Niesz z tego 1% tylko 10% korzysta równocześnie
>z sieci. To będzie 1000 ludzi po 1Mb/s. Gdzie masz łącza
>międzymiastowe 1000Mb/s?
>Oczywiście nieco mogą poprawić sytuację zasoby lokalne, w rodzaju
> [...]

Tutaj oczywiscie musze sie zgodzic.
Jezeli wziac pod uwage providerow Internetu, ktorzy beda zapewniali dostep
do tej uslugi - sprawa wyglada jeszcze gorzej. Na chwile obecna wiekszosc
providerow ma 1 Mbs, moze 2 Mbs, 10 Mbs max. Sa i tacy, ktorzy maja mniej.
W najlepszym wypadku provider moglby wobec tego obsluzyc 10 klientow (na
raz)...
A co powiedziec o laczu miedzynarodowym TP SA, ktore byloby w 100% zajmowane
przez 20 takich klientow, szarzujacych w tym samym czasie?

Chodzilo mi jednak raczej o naswietlenie faktu, ze wkrotce bedzie mozliwy
(teoretycznie) szybki dostep do Internetu po niskich kosztach, a rozwiazany
w sposob inny niz modemy kablowe. Skoro biora sie za to tacy giganci, moze
cos z tego i bedzie?

Ale jak to bedzie wygladalo w praktyce, czas pokaze...
Traktujmy to jednak na razie jako ciekawostke...

    Szymon Grabowski
    G&G INTERNATIONAL AGENCY
    ph./fax +48 58 663-93-48
    e-mail: szymon_at_gg.pl
    http://www.travel-poland.pl - TRAVEL POLAND
    ICQ: 9062488
    "Struggling for excellence in Web design & marketing"