Re: default routing przy równoczesnym pod

Autor: Maciej Lopacinski (M.Lopacinski_at_gazeta.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 19:50:17 MET DST

Michal Trojnara wrote:

> ^- chyba zgubilismy poczatek watku. 8-)
> Problem byl, jak rozwiazac routing, gdy mamy *dwoch* dostawcow.
> A dwoch dostawcow nie zmusisz, zeby poslugiwali sie jednym
> routingiem wewnetrznym (nie brzegowym).

Kiedys zrobilem to nastepujaco na routerze Cisco:
1) Na obu interfejsach NAT, zeby pakiet wyslany interfejsem dolaczonym do
TPSA wracal tym samym interfejsem.
2) routing statyczny na interfejs s0 dla sieci NASKowych, defaultowy na s1
TPSA i defaultowy ale z wysoka metryka na s0 (na wypadek padu lacza do
TPSA)
3) niektore serwery np. poczta maja stala translacje na numery NASK i TPSA
i odpowiednie zapisy w MX'ach

Problemy z tym zwiazane
1) Jak pada lacze podstawowe to do czasu przeladowania sie DNS'ow nie ma
dostepu do mojego WWW
2) Przy padzie lacza wszystkie konekcje sa zrywane i trzeba je nawiazac od
nowa
3) co jakis czas trzeba sprawdzic czy NASkowi nie przybyly nowe sieci i
recznie je dpoisac do tablicy routingow statycznych

PS. Polecam BGP.

--
                                 Maciej Lopacinski
                                 Agora SA