Re: problem: łącze Warszawa-Lublin

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Fri 05 Jun 1998 - 13:33:33 MET DST

In pl.listserv.polip Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:
: Jerzy Pawlus wrote:
: > Sytuacja była nastepujšca:
: >
: > 1. Nastšpiła awaria łšcza NASK-CYFRONET.
: > 2. Ponieważ stosujemy BGP na styku Z NASK i TP S.A. routing > przestawił
: > się na nasze łšcze (nie skroœne) do TP S.A.
: > 3. TP S.A. nie dopuszcza poprzez siebie ruchu między MAN'ami
: > i na wejœciu do Lublina skasowała nasze pakiety.
: >
: Chcialbym zdementowac punkt 3.
: TPNET stosuje na laczach skrosnych jedynie access listy na in
: Jesli wiec jakis pakiet ma prawo wejsc do TPNET (np. z Cyfronetu przez
: lacze BGP) to zawsze ma prawo z niego wyjsc.
: Z tego wniosek ze zadzialaly jakies access listy LUBMANA...

Konrad, dzięki za dementi, ale skąd ten wniosek? Mogę tylko napisać,
że błędny. Nie mamy żadnego interesu, żeby nie przyjmować
pakietów z TPSA z naszym adresem docelowym i z adresem source
różnym od naszego. I takie są access-listy. Mogę udostępnić.
Natomiast status łącza TPNET-Lubman pozwala TPSA na
obcinanie takich pakietów i myślałem, że to robicie.
Jeśli nie, to miło, ale przyczyna nie działania w tym
momencie połączenia Cyfronet-Lubman była inna niż
obcinanie przez nas pakietów na wejściu z TPSA,
gdyż tego nigdy nie robiliśmy (i nie będziemy).
Oczywiście nie wiem jaka była to przyczyna.

Andrzej Resztak