Re: rosyjska ruletka - prawdopodobnie OUTTOPIC

Autor: futszak (futszak_at_WYTNIJTO.irc.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 08:39:26 MET DST

On Sun, 05 Apr 1998 14:34:58 -0700, BlackHack / 69 <bh_at_kki.net.pl>
wrote:
>wait, wait, wait.. nie mam pojecia o czym mowisz, ale skoro jest to
>jakis protokol to ma to raczej zwiazek z software.. tylko ze ja teraz
>pracuje w windows 3.11, tu sie NIE KONFIGURUJE MODEMU.. czy chodzi o
>starsza wersje trumpeta?
>zreszta czy z tego wynika ze dial up i trumpet mam z v34?
V.34 to jest nazwa protokolu (max.28800, rozszerzony max.33600), ale
jego wada jest taka, ze przy gorszych liniach ma problemy i czesto
modemy nie nawiazuja polaczenia.
Znacznie pewniejszym jesli chodzi o starsze linie jest wlasnie v32
(max. chyba 9600, w wersji rozszerzonej 14400), ale pewnosc jego sie
konczy praktycznie w okolicy predkosci 9600.
Ja u siebie mam 1km do centrali, dalej chyba ok.30km lacza analogowego
do centrali nadrzednej, dopiero dalej idzie cyfrowka i przy uzyciu
protokolu v.34 osiagam w miare pewne 21600 z Internetem, ale jak
przelacze na v.32 to zaczynaja sie klopoty juz w okolicy 12000 (14400
jest raczej nieosiagalne).
Jelsi chodzi o przestawienia to musisz poszukac w instrukcji obslugi
modemu, jak to sie ustawia, a nastepnie zajrzec do programu i poszukac
dodatkowych ustawien modemu. Powinno byc, chociaz z 3.11 nie mialem
nigdy do czynienia :(
>wlasnie to mnie wkurza.. lacze sie niby za jeden impuls a w skrajnych
>przypadkach trace PIEC (!)
Nie tylko Ty. Rozwiazaniem jest ISDN, ale to jeszcze droga daleka,
chyba ze mieszkasz w wiekszym miescie :)
>zwariowales? bede rozmawial z pania telefonistka po skonczonym kursie
>marketingu i zarzadzania (specjalnie dla sekretarek, dwutygodniowy:) o
>tym jak mam sie laczyc z internetem? pewnie zacznie mi mowic, ze to nie
>INTERNAT tylko CENTRALA.... :)
Zadzwon do Polpak-T.
>hmmm?
>myslalem ze nie rejestruje sie modemow???!
Kazde urzadzenie sie rejestruje, w celu ewidencji.
>czy grozi za to jakas kara??!
Nie, ale jak bedziesz skladal reklamacje to moze to byc koronnym
argumentem zeby jej nie uznac :(
>na czym polega rejestracja?
Musisz to zglosic, ale dokladnie nie pamietam, bo sam dopiero jestem w
trakcie :(
>aha... to czego nie powiedzialem, a co jest wazne.. problem z modemem
>wystepuje praktycznie TYLKO w czasie logowania do servera.. gdy juz sie
>podlacze to jest zawsze OK.. potem zerwalo mi polaczenie moze kilka razy
>w ciagu kilku miesiecy.. gdy rozmawialem na ircu ponad godzine..
Tez to normalne. Jak juz sie polaczysz to jest spoko, chociaz nie
zawsze. Poprostu warunki sa juz ustalone, a lacze telefoniczne to nie
radio :)
>a moze jest cos z severem tpsa? ale dlaczego wiec inni z mojego miasta
>sie lacza bez klopotow?
Moze masz zrabane lacze od Ciebie do centrali (zardzewiale kable,
zalane woda itp.). Jak wieksze miasto, to byc moze pech chcial ze
jestes podlaczony do kijowej centrali ktora ledwo co dziala i stad te
problemy, ale wtedy to pewnie byloby znaaacznie gorzej :)

futszak