Re: Ksiazka E-MAIL

Autor: Wlodzimierz Lapot (lame_at_laptop.office.polbox.pl)
Data: Thu 30 Apr 1998 - 08:11:06 MET DST

> : Realizujac postulaty z tej listy zainstalowalismy mozliwosc samodzielnego
> : usuniecia sie z listy. Wszelkie niezbedne informacje jak mozna to zrobic
> : znajduja sie w helpie.
> Śmiechu warte.
I owszem... (n.b. ustawa weszła w życie dzisiaj i od tej pory... %^%%$% ;)

> Jak mam z książki adresowej usunąć adres
> news.dziennikarz_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl, który nie istnieje (zaczęły
> na niego przychodzić spamy, więc został zmieniony), skoro do usunięcia
> adresu potrzebne jest hasło, otrzymywane emailem na ten właśnie adres?
Po prostu firma A* zapomina o tym, że jakkolwiek do wprowadzenia Twoich
danych niezbędna jest Twoja (nie domniemana bynajmniej) zgoda, to jednak
do usunięcia żadnej zgody nie potrzeba. Innymi słowy - "zrób to sam" (tu
kłania sie nieśmiertelny A. Słodowy). Ciekawi mnie tylko czy w rozumieniu
tej firmy mam psi obowiązek przeszukiwania _wszystkich_ baz dostępnych
publicznie i usuwania z nich moich danych wprowadzonych bez mojej wiedzy i
zgody? Chyba raczej nie... ustawa tego nie przewidziała (a to cymbały w
tym Sejmie... ;))

Właśnie... jak mam np. usunąć adres free.polbox.pl_at_www.polbox.com ? :>>

> I dlaczego mam poświęcać swój czas na mozolne wyszukiwanie swoich adresów z
> tego systemu, skoro 1. wcale się do niego nie zapisywałem, 2. nie życzę sobie,
> by mnie ktoś tam zapisywał.?
Dla idei (?), możesz też złożyć skargę do odpowiedniego organu <g>...
Swoją drogą ciekaw jestem czy kiedy firmę X (abstrahuję od nazw) dopadnie
kontrola, to czy będą domagać się (zgodnie z literą ustawy) naszych zgód
na wprowadzenie danych do bazy czy też może nie?

Pozdrawiam
Włodek

--
v_W__W_v - Wlodzimierz Lapot - wlodek_at_polbox.pl - Polbox Webmaster
   oo    VSL1-RIPE, 2:480/70.44             Phone/fax: +4822360259