Re: najlepszy provider

Autor: Michal Szokolo (msz_at_VR.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 04:40:34 MET DST

Moze zaczne od wstepu: wylewam teraz zolc. To mnie porzynajmniej troche
uspokoi, bo na zaden inny efekt tej pisaniny nie licze. Juz nie.

Michal Rok wrote:

> Jakies kryterium trzeba przyjac. Lista mialaby kilkadziesiat razy wiecej
> firm, gdyby wliczyc do niej te firmy, ktorych jedynym sprzetem jest np.
> 486 podpiete na dziko do uczelnianej sieci komputerowej. Tak naprawde
> kazda firma podlaczona do internetu moglaby byc providerem - wystarczy

Jasne, JAKIES kryterium trzeba przyjac. Ale kryterium to powinno
odfiltrowac jedynie tych, ktorzy absolutnie, zupelnie i na pewno
providerami nie sa pod zadnym wzgledem. W innym przypadku powstaje nie
lista providerow ale "lista firm uwazanych za providerow przez J. Rafe"
(i gdyby taki, zgodny z rzeczywistoscia tytul to mialo - trzymalbym gebe
na klodke, co najwyzej probowal delikatnie przekonac autora do innego
podejscia).

Sek w tym, ze impreza ta jest promowana jako jedynie sluszna i pelna
lista providerow. Nawet jesli nie bezposrednio przez autora, to przez
tych, ktorzy ja kupuja do druku. Jak to potraktuje ktos poczatkujacy -
czyli potencjalny klient - mozna sie chyba domyslec.

Z innej beczki. Podpisales sie "PDi - we wlasnym mniemaniu prawdziwy
provider". Czy owo mniemanie opierasz wylacznie na fakcie posiadania
modemow dostepowych? Chyba jednak nie. Dlaczego wiec uwazasz swoja firma
za providera? Jakie kryterium stosujesz do siebie?

Dla mnie np. podstawa oceny jest nie posiadanie modemow, ceny czy
posiadanie x serwerow. Provider sprzedaje uslugi. Jesli robi to legalnie
i na wlasnym (rozsadnym) laczu, to providerem jest. Uslugi sa rozne i
dial-up jest jedna z nich - dla niektorych uzytkownikow wazna, dla
innych nie (zreszta jak widze i PDi ma takze konta bez dial-upu, widac
sa tacy klienci, ktorym nie zalezy na tym).

Wiem oczywiscie, ze kryterium "ma wlasne lacze i swiadczy legalnie
uslugi" jest bardziej skomplikowane do zastosowania, trzeba zwykle
zapytac przedstawiciela firmy o to, nie wystarczy sprawdzic czy ma
gdzies podane numery do modemow. Daloby to jednak pelniejsza liste i
lepsza informacje dla jej czytelnikow, ktorzy sa zainteresowani nie
lista dla listy ale informacjami gdzie mozna sobie zalozyc konto i za
ile.

To sie rozpisalem. Znowu kawal solidnej, nikomu niepotrzebnej roboty, z
ktorej nic nie wyniknie.

> tylko sprzedac pare kont. Czy takie podejscie nie dyskryminuje tych,
> ktorzy wylozyli wiecej pieniedzy na porzadny i bardziej niezawodny
> sprzet, linie modemowe, lokal, pomoc techniczna dla uzytkownikow, serwis
> terenowy i pare jeszcze podobnych rzeczy?

Nie dyskryminuje. W logiczniej prowadzonych listach (zagranica...),
spora czesc opisu to takie znaczki symbolizujace (na zasadzie T/N) czy
dana firma oferuje usluge x. I tam byloby widac, ze np. PDi oferuje
dialup i przystojnego serwisanta na telefon a VR.pl ani jednego ani
drugiego. Uzytkownik ma wybor oparty na wiedzy roznych ofertach - moze
wziac drozej oferte rozbudowana albo taniej oferte nie zawierajaca
pewnych uslug. Klient zniechecony do 020... pojdzie np. do was, bo chce
miec mniej zatloczony dial-up. Innemu 020... wystarczy i kupi konto bez
wlasnego dial-upu. Albo zlamie sie na tego serwisanta ;-)

PDi czy inna duza firma na tym nie straci. Klient, ktory nie chce
zaplacic za konto z dialupem i/lub bajerami idzie na darmoche. Wy na nim
nie zarobicie, bo dla niego za drogo (albo jest za skapy). My tez nie,
bo on nawet o nas nie wie...

> Michal Rok
> (PDi - we wlasnym mniemaniu prawdziwy provider)

A modemy ma? Tylko to sie liczy! Reszta niewazna!

PS. Tak, wiem ze ma. Ale to chyba nie jest JEDYNY czynnik stanowiacy o
tym, ze PDi jest providerem, nieprawdaz?

--
+----------------------+  [msz_at_VR.pl] [ICQ:5474726]
|  //\\//\\  <<  ==//  |  VR.pl * Wirtualny.Dom http://www.dom.VR.pl/
+----------------------+  WWW Magazyn (http://www-mag.com.pl/)