Re: Internet w sieci kablowej a systemy operacyjne (fwd)

Autor: Pawel Pierscionek (pawel_at_mud.pl)
Data: Tue 28 Apr 1998 - 22:25:27 MET DST

darecki_at_spray.atcom.net.pl (Dariusz Margas) wrote:

> [...]
>
>: A tak na marginesie to mi sie wydaje, że po prostu mają tak kiepskie
>: zabezpieczenia, że się boją potencjalnych hackeurów z Linuxami w godle :-)
>
>A moze po prostu ustawiania arpow, sniferow, MAC-adresow, itp?
>Tyle ze na windzie tez mozna.

>BTW.
>Calosc mozna "powiesic" na kilka sposobow.
>a. Ustawic u siebie arpa dla czyjegos IP, ale z blednym (np. wlasnym) MAC
>b. Ustawic u siebie czyjes IP (nie tylko jedno)
>c. Ustawic u siebie czyjs MAC-adres (chyba najlepiej bramki)
>d. Wysylac "bez pytania" odpowiedzi na arpy

Mysle, ze wszystkie watpliwosci znikna gdy powiem, ze przez konkretne
gniazdko moga przedostac sie tylko pakiety adresowane z konkretnej
karty sieciowej (MAC). Co do adresow IP to admin dostaje na pager
adres klienta, ktory bawi sie w sieci i najpierw dzwoni do klienta , a
w ostatecznosci odcina gniazdko.
Wzglednie mozna przestawic gniazdko tak aby abonent nie mogl
komunikowac sie z innymi komputerami. On starci mozliwosc popisywania
sie a my nie starcimy klienta :)

>Jak zawsze, kiedy wszystkie karty sie slysza....
>
>D.M.

Pawel Pierscionek
pawel_at_astercity.net
Pawel Pierscinek