Ksiazki e-mailowe na WWW

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 22 Apr 1998 - 18:59:23 MET DST

Na marginesie tej straszliwej rozroby wokol Atcomu ja chcialem o czyms innym,
co tez laczy sie z ustawa o ochronie danych osobowych:
Wiele instytucji (zwlaszcza uczelni) ma spisy pracownikow (z adresami e-
mailowymi, a nawet sluzbowymi numerami telefonow) dostepne przez WWW. Jest to
ewidentnie baza danych. Interesuje mnie wobec tego pare spraw:
a) co mowi ustawa na temat takich baz? Na jakich warunkach wolno je tworzyc?
Na jakich warunkach wolno je udostepniac (a tworzone sa ewidentnie w celu
udostepniania na WWW, zadnym innym)?
b) mam pytanie do adminow z instytucji, w ktorych takie spisy funkcjonuja:
czy tworzac takie spisy prosiliscie pracownikow, ktorzy w nich figuruja, o
zgode? Jezeli tak, to kiedy (czy np. od razu przy zakladaniu konta)? Jezeli
nie, to jak zamierzacie rozwiazac kwestie zgodnosci tych baz z ustawa?
Dotyczy to takze m.in. X.500. Wiem, ze wiele adresow pracownikow uczelni bylo
wpisywanych do X.500 "odgornie" (np. w Krakowie) i nikt sie nikogo nie pytal
o zgode...
Czekam na wszelkie uwagi na ten temat.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa