Internet w Aster-City cz. II

Autor: Darek Pyżanowski (darekp_at_polbox.com)
Data: Sat 11 Apr 1998 - 13:37:49 MET DST

Witam,

Mieszkam na Goclawiu, w Warszawie. Dzielnica Praga-Poludnie. Zaraz jak tylko
dowiedzialem sie o internecie w Aster-City przypuscilem atak na biuro razem
z kilkoma kolegami w bloku. Dzieki usilnym namowom zalaplismy sie na program
pilotazowy. Szczescie moje bylo niesamoiwte.
Siec wyglada nastepujaco... W bloku Aster zrobila własne kanały na kable. W
nich puscila skretkę, za pomoca niej zbudowała normalnego LANa. Dwa
koncenrtratory, na dwa piony, podłączone do switcha, a on do modemu
kablowego. Czyli jeden modem przypada na caly budynek... Minimum chętnych to
jest 6-7 osob. Koszt podłaczenia 630 zł z VATem, a abonament 50 zł + VAT.
Warunki pracy sa doskonale, wszystko chodzi w miare szybko. Przy sciaganiu z
polskich serwerow, transfer 10-50 kilobajtów/s. Ale ma byc lepiej, bo
podobno włączyli niechcący modemy niepodlaczone do LAN, nieużywane jeszcze i
smieca one pakietami. A potem, zapewniaja, ze beda rozwijac dalej predkosc
sieci. Wiecej nie powiem, bo mam to dopiero niecałe 24 godziny i juz noc
zawaliłem...

Transfer z ms-mirror.tpnet.pl, 41 kilobajtów/s

Numer IP wewnetrzny 10.6.x.x

W domu, mam gniazdko "do internetu"... Wtykam wtyczkę, i internet działa!

Jak cos chcecie wiedziec wiecej, to pytaciej...

Darek Pyżanowski
darekp_at_polbox.com