Re: nowe prawo telekomunikacyjne

Autor: Michal Szokolo (msz_at_VR.pl)
Data: Fri 10 Apr 1998 - 13:48:39 MET DST

Maciek Uhlig wrote:

> Czy ktos zapoznawal sie juz z projektem nowego prawa telekomunikacyjnego
> i czy ma jakies opinie na jego temat (nie wiem czy jest w sieci)? Pytam,
> bo zostalem poproszony o opinie o projekcie i chcialbym napisac moze nie
> tylko od siebie. Niestety tresc jest obszerna i nie bardzo widze
> mozliwosc jej streszczenia.

To ponizej to tresc listu, jaki wyslalem na podany na stronie ML adres.
Niespecjalnie interesowalem sie innymi aspektami, choc trudno nie
zauwazyc, ze
a) demonopolizacja dopiero w 2003
b) nareszcie jest ustawowy termin zalozenia telefonu (12 mies.) i kara
za jego przekroczenie (popieram!)
c) napisane tak, ze nie wiem, czy na podstawie tego nie da sie opornych
rozstrzelac (metne potwornie).

A teraz moje watpliwosci co do kwestii - dla mnie - zasadniczych:

Z pewna przykroscia musze stwierdzic, ze ustawa ma wiele niejasnosci,
szczegolnie jesli chodzi o uslugi inne niz radiowe i telefoniczne. Jesli
chodzi o uslugi transmisji danych i dostep do Internetu, mimo
przeczytania tekstu nie udalo mi sie znalezc podstawowych - dla mnie -
informacji:

1. Czy udostepnianie uslug internetowych (konta, strony WWW itp) bedzie
wymagalo koncesji (dotychczas Rozporzšdzenie Ministra Łšcznoœci z dnia
26.09.1995 ograniczalo wymagania)?

2. Jak wyzej w odniesieniu do udostepniania rowniez wejsc modemowych?

3. Inne uslugi w dziedzinie transmisji danych nie zwiazanej z uslugami
telefonicznymi i radiowymi?

4. Czy moge uznac za "urzadzenia koncowe" nie tylko router ale rowniez
serwery, jako sluzace do swiadczenia uslug?

Brak jasnych przepisow w tej dziedzinie naraza wiele firm na
nieintencjonalne naruszenie prawa; ponadto znow kwestie te beda
regulowane decyzjami administracyjnymi, niebezpiecznie latwymi do zmiany
i czesto wprowadzanymi bez odpowiedniego naglosnienia.

Brak tez jasnego zapisu, ze firmy swiadczate uslugi telekomunikacyjne
nie odpowiadaja za wybryki uslugobiorcow.

--
+----------------------+  [msz_at_VR.pl] [ICQ:5474726]
|  //\\//\\  <<  ==//  |  VR.pl * Wirtualny.Dom http://www.dom.VR.pl/
+----------------------+  WWW Magazyn (http://www-mag.com.pl/)