Re: Koncesja?

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_cs.net.pl)
Data: Mon 06 Apr 1998 - 15:56:05 MET DST

On 98.04.06 Grzegorz Blinowski pressed the following keys:

> Czyli piszesz, ze koncesja nie jest potrzebna.
> OK. ale fakt, ze ktos to robi bez koncesji to
> jeszcze nie dowod, ze to legalne, czy ktos ma jakies
> formalne poparcie dla takiego liberalnego podejscia ?

Nie. Będę pisał krótkimi zdaniami i wyrażnie. Widocznie poprzednio
wyraziłem się niejasno. To _jest_ sprawdzone i w takiej sytuacji, kiedy
łączysz siecią lokalną komputery na terenie należącym do _jednego_ podmiotu
gospodarczego i nie są to pomieszczenia _mieszkalne_ koncesja nie jest
wymagana. Nie jest ważne jakiego rodzaju dane przepływają tym LAN-em. Nie
mogę podać dokładnie na jaki punkt/paragraf/ustawę można się powołać, bo to
po prostu wynika z całej odnośnej ustawy i przepisów wykonawczych wydanych
przez ministra. Każdy może sobie budować LAN na terenie należącym do niego.
Ma takie prawo również właściciel budynku wynajmowanego firmom na lokale
biurowe. Nikt po prostu nie zabronił jawnie rozpowszechniania informacji
pochodzących z sieci rozległych po LAN-ie zbudowanym zgodnie z ustawą i w/w
przepisami. Jak wiadomo, co nie jest zabronione jest dozwolone. Jest to
opinia uzyskana od prawnika, który zbadał tę sprawę.

Natomiast w zgodzie z tymi samymi przepisami, jeśli chcesz połączyć się z
mieszkaniem sąsiada po to, żeby pograć w Quake, nie wpinając nic innego do
tego LAN-a, to musisz mieć koncesję na prowadzenie działalności
telekomunikacyjnej, czy jak się to nazywa.

Gadzinka

--
``Speak while you are spoken to      http://pooh.cs.net.pl/
  but don't pretend you're right''     reptile_at_cs.net.pl