Spam z polskich domen: gdzie dyskusja?

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Mon 16 Mar 1998 - 00:32:10 MET

To znaczy, nie pytam, dlaczego jej nie ma, tylko w jakiej grupie powinna
sie toczyc. Do 5-10 spamow dziennie (glownie z USA) w ostatnich tygodniach
zaczely dochodzic spamy od uzytkownikow polskich domen. Wyglada na to, ze
podczas gdy zlodziejom w USA wiedzie sie coraz gorzej (likwidowane konta;
grzywny rzedu $1000 za spam - takie naklada np. ameritech.com; procesy
sadowe) - a u nas pewni idioci dopiero sie przebudzili.

Przegladam polskie grupy w newsrc i nie widze zadnej, ktora by mogla pelnic
funkcje grupy "news.admin.net-abuse.email" (bo mowie o UCE, "unsolicited
commercial email", nie o spamowaniu Usenetu). Moze przydalaby sie grupa
pl.admin.net-abuse.email? Czy tez moge walic prosto na Polip? ;)

Nie chodzi mi oczywiscie o grupe, do ktorej kazdy zrzucalby swoj spam -
absolutnie nie. Chodzi mi o mozliwosc dyskusji a takze, kto wie, o podjecia
jakichs Krokow(tm). W Stanach coraz wiecej providerow bezdyskusyjnie
likwiduje konta spamerom jesli otrzymaja wiecej niz X zgloszen/skarg. Jak
jest u nas? Mysle sobie, ze polskie firmy z reguly nadal raczkuja w
internecie, ale wkrotce _kazdemu_ przyjdzie do glowy odkrywcza mysl, ze
reklama przez email jest (tfu!) skuteczna i tania... Byc moze w tej chwili
jest jeszcze dosc wczesnie, zeby takich myslicieli zawczasu wyedukowac?
Szczegolnie ciekaw jestem, co sadza na ten temat administratorzy - ja
jestem tylko uzytkownikiem, za to zazarcie (i hm, poniekad skutecznie)
zwalczajacym spam(-erow).

Jezeli to jest calkiem nie na temat dla polipa, to odpowiedzi prosze na moj
prywatny adres.

.marek

--
Invalid thought. Close all mental processes and restart body.
Largactil Café http://www.lodz.pdi.net/~eristic/index.html