Re: www.pl (był skandal) jest jeszczewiększy

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Fri 06 Feb 1998 - 21:16:48 MET

Szymon Sokol wrote:

> Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
> : Dnia 31 Jan 98 o godz. 22:49, Wojtek Sylwestrzak napisal(a):
>
> :> domyslam sie, ze domena zostala zarejestrowana prewencyjnie,
> :> po to, zeby ktos sobie nie zarejestrowal firmy Mail i potem na nia
> :> domeny mail.pl.
> :>
> : Ciekawe, czemu z www.pl tak nie zrobili...
>
> Spóźnili się. IMHO NASK wpadł na pomysł rejestracji całej litanii
> "domen funkcjonalnych" (proszę tylko spojrzeć na ich aktualną listę!)
> *na skutek* skandalu wywołanego rejestracją www.pl przez prywatną
> [...]

Mi się wydaje, że NASK zapomniał o kilku bardzo ważnych domenach.
Natychmiast przychodzą mi do głowy następujące:

maslo.pl
 Tak na wszelki wypadek, gdyby producenci masła się chcieli kiedyś
licytować, który ma dostać domenę.

margaryna.pl
 Co będzie, jak producenci margaryny zauważą, że podobnie jak ktoś
zablokował masło, tak może zablokować ich margarynę. Więc dla symetrii
należy zablokować również margarynę.

No i właśnie... dochodzimy do najważniejszego:
maslo-z-margaryna.pl
Tę również trzeba zablokować, bo jedni albo drudzy producenci mogą się
wycwanić i zacząć dodawać dodatkowych składników, żeby sprostać wymogom
DNSu. A ja jako zatwardziały użytkownik masła w czystej postaci nie
życzę sobie w nim domieszek z tak prozaicznej przyczyny.

Oczywiście to tylko próbka. Zacząłem od litery m, bo tak mi się
"otworzył słownik". Oczywiście należałoby przygotować listę wszystkich
domen, które na wszelki wypadek powinny zostać zarejestrowane - dla
porządku. Mam nadzieję, że (oprócz mnie) ktoś nad tym pracuje. Ze swej
strony proponowałbym, aby NASK zadbał również o standardowe
zabezpieczenie swoich interesów w zakresie domen:

absurd.pl
idiotyzm.pl
niedorzecznosc.pl
bezmyslnosc.pl

A może nawet:

glupota.pl
ciemnota.pl

Przykro mi, że nie wymieniłem wszystkich domen funkcjonalnych, które -
tak na wszelki wypadek - należałoby zarejstrować w DNSie, żeby w
przyszłości uniknąć sporów. Mam nadzieję, że ten wyrywkowy wybór
zapoczątkuje dogłębne studia nad Systemem Domen Zbytecznych. Osobiście
nie lubię połowicznych rozwiązań, więc jeśli już będziemy coś
rejestrować w celu eliminacji, to zróbmy do ostatecznie.

Szczerze zatroskany o przyszłość polskiego DNS,
Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *  POLAND