Re: IRC.PL - powazne zaklocenia

Autor: Piotr Kucharski (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 05 Feb 1998 - 08:59:38 MET

Sławomir Białek <civic_at_rhino.silesia.linux.org.pl> wrote:
> [civic_at_rhino lock]$ host -t mx irc.pl bilbo.nask.org.pl
[...]
> irc.pl mail is handled (pri=20) by hermes.sgh.waw.pl
> irc.pl mail is handled (pri=20) by okapi.ict.pwr.wroc.pl
[...]
> 553 civic_at_irc.pl... civic_at_irc.pl - address no longer valid, domain delegation
> moved to NASK. More info: http://www.irc.pl/aliasy/. Complaints: dns_at_nask.pl

> Z całą moją nienawiścią do NASKu, trzeba jednak stwierdzić, że
> aliasy zostały zablokowane przez byłych adminów irc.pl.

Z całym moim uwielbieniem dla NASKu, trzeba jednak stwierdzić, że
sprawa ma się nieco inaczej. Jak zostałem poinformowany:

"obsluga irc.pl zostaje przeniesiona na nasze name serwery."

Jeśli dobrze rozumiem to sformułowanie, to _przeniesiona_ w całości do NASK.
Cóż nam pozostało? Żeby przez ten czas, który pozostał do rozpropagowania
się DNS nie przeszkadzać NASKowi w realizacji ich pomysłu na obsługę
irc.pl, przestawiliśmy nasze sendmaile, żeby reagowały, tak jak powyżej.

Później zostałem poinformowany, że jednak MXy zostały ustawione na
te komputery, co poprzednio. No cóż, zawsze wydawało mi się, że jeśli
się chce MX ustawić na cudzy komputer, to trzeba go poprosić wcześniej
o zgodę. Ale znów, żeby nie psuć stosunków z NASKiem, zmieniliśmy do
czasu wyjaśnienia sprawy kod błędu z 55x (błąd bezwarunkowy, powodujący
odrzucenie listu) na 421 (błąd tymczasowy, poczta się kolejkuje):

421 civic_at_irc.pl... address no longer valid, domain delegation moved to NASK.
More info: http://www.irc.pl/aliasy/ Complaints: dns_at_nask.pl

Tak więc, z całym szacunkiem, uważam, że problem domeny irc.pl jest
nadal otwarty.

Piotr

--
<A HREF="http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/"> Piotr 'Beeth' Kucharski </A>
Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding.