Re: IRC.PL - powazne zaklocenia

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 04 Feb 1998 - 21:57:04 MET

Dnia 3 Feb 98 o godz. 21:22, Piotr Kucharski napisal(a):

> NASK zabrał delegację domeny IRC.PL tzn. przestawił NS i skasował MX,
> w związku z czym do czasu rozwiązania problemu _NIE_ będzie dochodzić
> żadna poczta adresowana @irc.pl.
>
> Wiecej informacji: http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/ircpl.html

Przeczytalem uwaznie powyzsze, jak rowniez listy znajdujace sie pod adresem
http://akson.sgh.waw.pl/~chopin/ircpl/listy.html.
Jako czlowiek, ktory osmielil sie napisac krytyczny felieton o
administratorach Usenetu ;->, prawdopodobnie jestem dla Waznych Osobistosci
polskiej sieci kompletnie niewiarygodny (i niegodny) i nie nalezy zwracac
uwagi na to, co pisze ;->, ale niemniej jednak wypowiem swoje zdanie.
Niezaleznie od tego, jak nieladnie zachowal sie NASK (bo zachowal sie w
istocie nieladnie, odbierajac delegacje domeny bez wczesniejszych rozmow z
jej administratorem), uwazam, ze Piotrek Kucharski calkowicie nieslusznie sie
tak strasznie upieral przy tym, ze domena irc.pl to ma byc tylko dla sieci
IRCNet.
Nie siedze w tematyce IRC-a (dla zlosliwcow: i dlatego nie napisalem jeszcze
na ten temat zadnego felietonu ;->), niemniej jednak z tego, co
pobieznie widze, to zgodzilbym sie z zarzutami o proby monopolizowania
wszystkiego, co sie wiaze z IRC-em w Polsce, przez IRCNet, a scislej rzecz
biorac przez waska grupke ludzi zwiazanych z polskim IRCNet-em, ktorzy zdaja
sie za wszelka cene bronic przed dopuszczeniem do swojego grona kogos z
zewnatrz. W zakresie IRC-a powstalo w Polsce - takie mam odczucie - cos w
rodzaju "kliki szkieletowej" (kto zna troche historie Internetu, to wie o co
chodzi...)
Poza tym chcialbym zauwazyc, ze to nieladne zachowanie ze strony NASK-u
Piotrek w pewnym sensie sam sprowokowal, piszac w jednym z maili pod adresem
NASK-u, ze jezeli nie podoba im sie to, ze on nie chce tej domeny
zarejestrowac, "to bedziecie musieli odebrac mi delegacje domeny irc.pl".
Przepraszam za porownanie, ale nie mowi sie zomowcowi "to bedziesz musial mi
przylac". On wtedy to wlasnie zrobi. To samo zrobil i NASK...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl