Re: SPUI

Autor: Marcin Jagodziński (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Sun 01 Feb 1998 - 23:44:48 MET

On 1 Feb 1998 20:36:10 GMT, Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl>
wrote:

>nie znam szczegolow, ale zdaje sie, ze jest to zalozona przez jakas nieduza
>firme organizacja, ktorej celem jest promocja produktow microsofta.
>organizacja ma charakter wybitnie fasadowy, wiec raczej traktowalbym
>to w kategoriach dzialalnosci marketingowej. specjalnie sie tym
>nie interesowalem, ale zdaje sie, ze uzurpuja sobie tez prawo do
>reprezentacji 'polskiego Internetu', cokolwiek mialoby to znaczyc.

Dobrze, a co powiecie o tym, że wg. ich stron, powierzono im
stworzenie ośrodka zarządzającego domenami TLD dla Polski?

Powierzono oznacza, że list intencyjny w tej sprawie podpisali m.in.
przedstawiciele TP SA, IT, ATM, Medianetu itd. (Przedstawiciele MS też
podpisali, ale niejako z drugiej strony ;-))))))

Jest już nawet regulamin. Myśle, że gdyby to weszło w życie, niektórzy
zatęskniliby za słodkim bezhołowiem panującym za NASKu. Regulamin jest
w fazie projektu. Oczywiście w formacie Word 7, obowiązującym zapewne
wewnątrz tej organizacji. Ponieważ spotkałem się z przypadkiem braku
Worda (naprawdę ;-) ) kilka jego punktów dla nieuświadomionej gawiedzi
:-) (z QuickView -- boje się macrovirusów):

<CYTACIKI>
Niniejszy Regulamin ustala zasady przyznawania, utrzymania i
zarządzania nazwami tzw. domen w międzynarodowej sieci informatycznej
Internet, w ramach polskiej domeny głównej oznaczonej jako .pl

Niniejszy Regulamin został uchwalony przez Stowarzyszenie Polskich
Użytkowników Internetu, dobrowolną, publiczną i niezależną organizację
non-profit.

Praktyczną realizację procedury rejestracji nazw, utrzymanie systemu
informatycznego domeny głównej kraju i inne usługi związane z
powyższym zakresem, prowadzi Krajowe Biuro Nazw Internetowych w
Polsce, zwane w dalszej części w skrócie jako KBNIP.

KBNIP jest spółką posiadającą prawną osobowości spółki z ograniczoną
odpowiedzialnością, której jedynym właścicielem jest Stowarzyszenie
Polskich Użytkowników Internetu.

KBNIP prowadzi działalność zgodnie z postanowieniami swojego statutu,
statutu Stowarzyszenia Polskich Użytkowników Internetu i niniejszego
regulaminu.

Całkowity dochód z prowadzonej działalności gospodarczej KBNIP zostaje
przekazany na potrzeby Stowarzyszenia Polskich Użytkowników Internetu.

Regulamin działalności KBNIP ustala i zatwierdza Stowarzyszenie
polskich Użytkowników Internetu.

Taryfe opłat za rejestracje nazw i ich utrzymanie oraz wszelkie zmiany
w niej wprowadzane zatwierdza Stowarzyszenie Polskich Użytkowników
Internetu.

W celu podejmowania decyzji rozstrzygających tworzy się Komisję do
spraw roztrzygania sporów, zwaną w dalszej części Komisją.

W skład komisji wchodzi po jednym, wskazanym przedstawicielu każdego
Członka-Fundatora Stowarzyszenia Polskich Użytkowników Internetu,
który wyraził na to zgodę. Prace Komisje i głosowania wykonywane są w
formie łączności elektronicznej.
</CYTACIKI>

Wybrałem najsmaczniejsze kąski.

Ja nie należę do PSI. Właściwie nigdzie nie należę. Dlatego właśnie
nie życzę sobie, żeby ktoś mnie reprezentował, kogo do tego nie
upoważniam. I kto ma mi do zaproponowania (poza IE 4.0, oczywiście):
"piszcie to znajdzie się jakieś rozwiązanie !!!!!!!" (cytat z apelu w
sprawie taryfy TPSA). Tu chyba nie chodzi o "jakieś" rozwiązanie.

Pozdrowienia
Marcin Jagodzinski
marcinj_at_webcorp.com.pl
http://marcin.supermedia.pl/