Re: Windows'98 + ISO 8859-2 ?

Autor: MSZ (msz+nospam_at_msz.vr.pl)
Data: Fri 30 Jan 1998 - 19:24:01 MET

Jan Rychter wrote:
[...]
> Jarek> A pare lat temu Krajowa Rada Teleinformatyki (tak to sie chyba
> Jarek> wtedy nazywalo - ciekawy jestem, czy ten organ jeszcze
> Jarek> istnieje...), przyjela, ze oprogramowaniem stosowanym w
> Jarek> administracji panstwowej ma byc QR-Text... i wcale nieglupio
> Jarek> zrobila. Co za balwan to potem zmienial??? :-(
>
> Żadna krajowa rada nie powinna mówić jakie oprogramowanie należy
> stosować. Powinna za to ustalać standardy _WYMIANY_ dokumentów. W
> przeciwnym przypadku prowadzi to prostą drogą do korupcji, łapówkarstwa
> i korzyści dla niektórych.

Akurat wowczas byl to jedyny sensowny edytor textu polskiej produkcji.

> Stosowane (wybierane) zaś standardy powinny być nimi w prawdziwym tego
> słowa znaczeniu, tzn. otwarte i dobrze udokumentowane, z kilkoma
> dostępnymi implementacjami. Nie uzależnione od kaprysów i widzimisię
> jednej firmy. Nie zmuszające administracji państwowej do kupowania coraz
> to nowszych wersji oprogramowania tej jednej firmy tylko po to żeby móc
> wymieniać dokumenty z innymi, którzy już wersję zmienili.

To akurat kula w plot.

Format byl opisany (firma rozdawala bezplatnie kwity ze specyfikacja),
zreszta byl tak prostacki, ze zanim dostalem te kwity sam go
rozpracowalem (pisalem sobie kowerter qrt->html). Aha, kodowanie
wewnetrzne bylo w Mazovii.

--
     //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe