Re: Windows'98 + ISO 8859-2 ?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 30 Jan 1998 - 18:54:01 MET

Dnia 30 Jan 98 o godz. 17:54, Jan Rychter napisal(a):

> głównie na uczelniach. Coraz częściej widać wykładowców, którzy
> materiały dodatkowe udostępniają w formie elektronicznej. Jako pliki
> .doc, .cdr, .wpg (tak!). Wszystko to są zamknięte formaty plików, do
> odczytania tylko przez konkretne oprogramowanie, które trzeba _KUPIĆ_. A
> nikt nie powinien zakładać, że studenci to kupią. O ile można się
> spodziewać, że do PostScriptu dostanie się każdy, to do .doc np. już
> nie.
Jezeli chodzi tylko o mozliwosc *obejrzenia* tych dokumentow, to istnieja
darmowe viewery do tych formatow (przynajmniej do .doc i .cdr na pewno).
Viewery sa wprawdzie pod windows, ale pokaz mi obecnie studenta, ktory ma
komputer i nie ma windows!!! Nawet jezeli korzysta z linuxa, to windows ma na
drugiej partycji albo przynajmniej mial je kiedys.
A .pdf'y tez bedziesz z podobnego powodu krytykowal? W koncu ten format tez
jest proprietary... (a darmowy viewer jest tez i pod unixy).
Choc generalnie nie jestem za udostepnianiem jakichkolwiek materialow w czyms
innym niz zwykle ASCII, a jezeli rysunki to tez cos powszechnie
odczytywalnego np. GIF.
Natomiast masz 100% racji jezeli chodzi o *nieudokumentowanie* tego
formatu. To jest IMHO skandal.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl