Re: Ustawa chroniaca dane

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 16:03:19 MET

Krzysztof Mlynarski wrote:

> Kiedys dowiedzialem sie, ze zadne regulaminy wewnatrz firm (dotyczy
> to wszystkiego, wszelakich "przepisow", "zalecen" itd.) nie moga
> byc sprzeczne z obowiazujacym w Kraju prawem. A wiec jesli pracodawca
> zmusza swoich pracownikow do podpisywania zgody na czytanie ich
> korespondencji, to lamie prawo i pracownik powinien niezwlocznie
> poinformowac Prokuratora o takim stanie rzeczy. Osobiscie nigdy
> bym czegos takiego nie podpisal.

Z tego, co ja się orientuję, to spokojnie mógłbyś coś takiego podpisać.
Po prostu papier, który jest sprzeczny z pewnymi kardynalnymi prawami
jest nieważny. Zatem jeśli w umowie o pracę napotkasz punkt o tym, że
administrator włączający ekspres do kawy do UPSa podlega karze chłosty,
to możesz spokojnie ten punkt ominąć, jako, że w świetle obowiązujących
praw nikt bezkarnie nie może się tego dopuścić (znaczy chłosty, bo nie
ma praw zabraniających parzenia kawy z wykorzystaniem UPSa).

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *  POLAND