ICM: aktualnosc mirrorow

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 24 Jan 1998 - 18:51:08 MET

Ostatnio dostaję sporo listów z narzekaniami na aktualność naszych
archiwów ftp (mirrorów). Mili Państwo, powstrzymajcie się trochę z
narzekaniem i krzyczeniem na nas, bo w sytuacji gdy...

---- wcarchive.cdrom.com (165.113.121.81) PING Statistics ----
100 packets transmitted, 51 packets received, 49% packet loss
round-trip (ms) min/avg/max = 714/739/896 (std = 34.1)

...łącze do USA gubi połowę pakietów, zaś łącze do Szwecji _przepuszcza_
tak z 5%, trudno żeby jakikolwiek mirror sensownie działał.

Nawiasem mówiąc, interesuje mnie, czemu:

  * NASK nie wyłączył całkowicie łącza do Szwecji, bądź też nie
    przestawił routingu na łącze do DIGEXu

  * nie widziałem ticketu o problemie z łączem do DIGEXu

I jeszcze jedno: już kilkakrotnie to pisałem, ale napiszę znowu:
przeciążenie łącz powodujące utraty pakietów większe niż 10% jest
_PROBLEMEM_ providera. Nie należy go przyjmować za rzecz normalną,
tylko pisać ticket, przyznawać się do problemu i starać coś zaradzić. To
akurat tyczy się nie tylko NASK, ale również TPSA.

--J.