Re: "Sprawa Wiosny"

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 07 Jan 1998 - 14:40:55 MET

Marek Baczek <mgb_at_qdnet.pl> wrote:
[----]
: Zapomniales o najwiekszym wrednym przestepcy, czyli o postmasterze (czasami
: sie kryje pod nazwa hostmaster, root albo dla zmylki pod inna nazwa). Ten ci
[----]
Małe nieporozumienie. Postmaster, hostmaster i root to 3 zupełnie
różne rzeczy. A to, że zwykle postmaster na danej maszynie jest
aliasem roota, to kwestia organizacji pracy. U nas (UCI AGH) kiedyś
było tak, że postmasterem była inna osoba[1] niż administrator systemu[2].
A hostmasterem (czyli osobą odpowiedzialną za DNS i przydział adresów
IP - ze zwrotami poczty nie ma to nic wspólnego) nadal jest inna[3].

[1] Aga Gąsiorowska.
[2] wówczas Grześ Aksamit.
[3] ja - a ja nie jestem formalnie rzecz biorąc administratorem żadnego
komputera[4].
[4] chyba że będziemy upierdliwi: router to też komputer, tylko
specjalizowany...

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej