off-topic: biznes (bylo: Konta free, by o Re: "Sprawa Wiosny")

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 06 Jan 1998 - 13:59:43 MET

Dnia 6 Jan 98 o godz. 5:56, Maciek Sniezek napisal(a):

> In article <slrn6b2m7q.ll2.and_at_andy.pse.pl>,
> and_at_andy.pse.pl (Andrzej Bursztynski) wrote:
[...]
> Alez ludziom owszem - ale nie firmom :) Firma musi miec interes w szalenstwie.

Po prostu znakomicie to ujales!!! :-)

> P.S. Czasem wlasciciel firmy decyduje o datku - wtedy jest to jego decyzja.
> Ale wylacznie wlasciciel ma prawo robic rzeczy, ktore nie prowadza
> (bezposrednio lub posrednio) do zysku.

No wlasnie - a ja dodam do tego takie pytanie: a jezeli jest to wielka spolka
akcyjna, ktorej "wlascicielem" jest ilus tam akcjonariuszy? Dzialajaca wedlug
scislych, sformalizowanych wewnetrznych przepisow, bo w tak wielkiej firmie
sie po prostu inaczej nie da?
Wtedy *nikt* nie podejmie decyzji "nie prowadzacej (bezposrednio lub
posrednio) do zysku". I tak wlasnie dzialaja duze firmy - naprawde nie zrobia
nic, w czym by nie mialy interesu, bo w koncu ten interes jest najwazniejszy.
Przeciez to *on i tylko on* laczy udzialowcow firmy ze soba. *tylko wtym
celu* w te firme zainwestowali.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl