Re: O checiach pewnej firmy

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Fri 19 Dec 1997 - 11:19:02 MET

cezar_at_cs.net.pl wrote:

: Szkoda że nie pracujesz u mnie. Wylałbym Cię na zbity pysk.

I raczej byś zrobił błąd.

: Dyscyplinarnie rzecz jasna. I to nie za bzdury które wypisujesz, ale za
: chamstwo i totalne olewanie klienta.

Sorry, ale brutalna prawda wygląda tak, że od rozmów z użytkownikami nie
jest administrator (a dokładniej: przy pewnej wielkości przedsięwzięcia
bardzo nie powinien lub wręcz nie może być). Administrator jest nie od
układnych gadek, tylko od administrowania. Zdecydowana większość narzekań
na przypadki "choroby róciej" ma swoje praźródło w nadmiernej ilości
kontaktów między użytkownikami a administratorem. Nie twierdzę, że należy
brać przykład z autobusów i przyjąć zasadę "rozmowa z adminem podczas
jego pracy przy systemie wzbroniona", ale pora by była sobie zdać sprawę,
że - nawet z punktu pracodawcy - łączenie przez jedną osobę funkcji
utrzymywani kontaktu z użytkownikami oraz utrzymywania systemu w należytej
kondycji jest kiepskim pomysłem. Owszem, gdy ma się pięciu czu
pięćdziesięciu użytkowników, to może wypalić. Może wypalić dla większej
liczby użytkowników wtedy, gdy fartem okaże się, że admin ma także talent
dydaktyczny/pedagogiczny oraz odpowiednią cierpliwość i chęc marnowania
własnego czasu - ale takie farty to rzadkość, i liczeniem na nie raczej
się wiele nie zwojuje.

: konta free i może się okazać, że pewnego pięknego dnia Twój szef wręczy Ci
: wymówienia bo nie masz nic do roboty.

Zapewniam Cię, że tego samego dnia ja zacznę starania, żeby mój szef
wręczył mu angaż.

: Swoją droga klawiatura mie swędzie żeby ten list podesłać do Twojego szefa.

Chcesz w zamian wybór z listów, które owi użytkownicy (nie płacący wszak
za usługę) wysyłają administratorowi? :)

: Moim zdaniem zachowania w stylu "pani z miesnego" z komunistycznych
: czasów trzeba tępić, a nierobów wysyłać do Kotańskiego. Tam się szybko
: pozbywają chamstwa :-|

Nie obraź się, ale IMHO jesteś reprezentantem szkoły "klient ma zawsze
rację"; owszem, taka szkoła się na pewno sprawdza wtedy, gdy chodzi
o sprzedanie czegoś - ale gdybyś miał pracować przy realizacji owych
wspaniałych obiecanek Działu Zaspokajania Klienta, to...

--
	Leszek.