Re: O checiach pewnej firmy

Autor: Jacek Niwicki (yyniwick_at_cyfronet.krakow.pl)
Data: Thu 11 Dec 1997 - 16:28:12 MET

Szymon Sokol wrote:

> W wielu państwach (np. Niemcy) jest zabronione tworzenie i
> udostępnianie baz danych o ludziach bez zgody zainteresowanych. U
> nas, o ile wiem, był projekt stworzenia analogicznej ustawy. Co się z
> nim stało?

Konstytucja RP w artykule 51 chroni dane obywatela w naszym panstwie.

W tym tez artykule jest stwierdzenie "Zasady i tryb gromadzenia oraz
udostepniania informacji okresla ustawa".

Kilka dni temu weszla w zycie ustawa z 29 sierpnia 1997 o ochronie
danych osobowych.

Radze zapoznac sie z tym waznym aktem prawnym.

Jezeli ktos z Panstwa jest zainteresowany sluze tekstami o jakich wyzej
pisalem.

Polecam tez http://www.cc.uni.torun.pl/KOMP-LEX/
(PRAWNA OCHRONA INFORMACJI W POLSCE )

Odpowiedz na pytanie Szymona - W ustawie o ochronie ... tez jest miedzy
innymi o tym, ze bez zgody zainteresowanego nie mozna......

A tak troche obok tematu W swietle tejze ustawy prawidlowo
skonstruowany plik /etc/passwd jest baza danych, podlega rejestracji u
Generalnego Inspektora Baz danych itd itd .... i w ten sposob byc moze
otwieram calkiem nowy watek.

Ustawa w tym zakresie wchodzi w zycie za 18 miesiecy (podaje z pamieci)
wiec poki co administratorzy systemow moga sobie przemyslec co mozna, a
czego nie....

Pozdrawiam czytajacych

--
(jn)    Jacek Niwicki  :)