Re: caller ID

Autor: Grzegorz Kulik (gkulik_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 04 Dec 1997 - 10:29:31 MET

: Licze na rownie dluga serie konstruktywnych i wyczerpujacych odpowiedzi
: (prosze o przysylanie ich e-mailem).
: Dziekuje...
: Andrzej Kasperowicz
: andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl
:

Postaram sie o konstruktywna odpowiedz, jak prosiles...

Ad 1)

Na Caller ID w Tepsie przestalem liczyc juz dawno, wiec zamowilem sobie ta
usluge na 0-602-... i dziala bez zarzutu, a dokladnie: jesli centrala wysyla
takowe informacje, to jest ona widoczna u mnie na LCD, jako ciekawostka taki
przyklad - mieszkam w Lublinie, a studiuje we Wroclawiu, tutaj tez pracuje,
obserwacje sa dosc interesujace: dzwoni do mnie ktos w Lublinie (miejscowo)
- brak ID - w Lublinie po prostu powylaczano te uslugi, ale: bedac w
Lublinie mam rozmowe przychodzaca z Wroclawia: jest caller ID (???). Druga
ciekawostka - dzwoni ten sam posiadacz 0-602...: we Wroclawiu wyswietla ID,
ten sam czlowiek w Lublinie juz nie jest identyfikowany (caly czas te same
dwa numery komorkowe). Blizej nie zbadane sa wyroki boskie i telekomuny...
Generalnie zalezy to od dobrej woli operatora na danym terenie, ponoc
niektorzy z nich zaslaniaja sie regulacjami prawnymi o nienaruszalnosci
osobistej, tajnosci korespondencji i podobne watki... (??)

Ad 2)

Odpowiedz bedzie moze nieco mylaca, ale z pierwszej reki... Jest taka sobie
firma MITEL, ktora robi sporo scalakow do urzadzen telefonicznych, m.in.
uklady odbiornikow DTMF z wbudowanym, badz samodzielne odbiorniki informacji
o caller ID. Poniewaz niejasno pamietam tego PDF-a tli mi sie tylko, ze sa
dwa glowne sposoby na przekazywanie caller ID, z czego jeden najszerzej
stosowany polega na wysylaniu tej informacji bodajze pomiedzy pierwszym, a
drugim sygnalem dzwonienia u abonenta docelowego... Polecam WWW firmy MITEL,
a tam poszukanie scalakow realizujacych funkcje - sa te do obydwu rodzajow
przesylania informacji, w miare dokladny opis dzialania tej funkcji.

Pozdrawiam, Stefan

'Rozumiem, powidzial Kubus Puchatek,
nie rozumiejac ani slowa...'