Re: Czy przez Wisle mozna przejsc tylko via USA?

Autor: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 15:06:44 MET

>Kilka miesiecy temu, po kolejnej fakturze z NASKu w ktorej
>wyliczenie ruchu nijak sie mialo do mojego wyliczenia,
>postanowilem dowiedziec sie, jak dokladnie to wyliczenie
>jest sporzadane.
>Otoz wg uzyskanych przeze mnie informacji NASK patrzy na routery
>"na_zagranice" oraz "na_kraj" i jesli pojawia sie tam pakiety
>z numerem z mojej sieci, to NASK szybciutko dopisuje to
>do mojego rachunku. Po odjeciu tych wartosci od sumy pakietow
>wyliczonych na routerze do mnie uzyskuje NASK moj ruch lokalny.
>Czyli nawet jak moje lacze calkiem niedziala, a ktos z zagranicy
> [...]

My się użeramy z NASKiem od dawna - faktury nadal znacznie odbiegają
od naszych wyliczeń, reklamujemy nadal, w lutym NASK nas odłączył
za karę na kilka dni (w trybie gwałcącym nawet podpisaną umowę
z NASKiem). W ogóle nie ma kryterium jasnego i jednoznacznego
co to jest ruch zagraniczny i krajowy, ruch też "liczony" jest
na NASKowym interfejsie za pakiety gdzie są nasze adresy IP,
nadal ruch jest liczony podwójnie (zauważ że za wymianę pakietów
ode mnie do Ciebie obaj zapłacimy). Ostatnio zaczyna się polepszać,
gdyż wykazywana totalna wielkość ruchu już bywa zawyżana raptem
o 50-30%, przedtem bywało i 17-krotnie. My nadal nie płacimy, NASK
nawet już nie odpowiada na reklamacje tylko straszy sądem.
I co - i nic...

Uczelnie nie zrobią dokładnie nic - mimo że pewnie też dostają
rachunki wyssane z palca. Może teraz jak VAT wzrośnie z 7 do 22%
ktoś zwróci na to uwagę.

Całe szczęście że jest TP NET.

--
Klaniam sie