Hasla z pliku (bylo: Re: Chore pomysly...)

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_ux.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 31 Oct 1997 - 17:26:09 MET

Zapytalem bylem kiedys na liscie o taka rzecz:

Na co Piotr Kucharski mi odpowiedzial:

> 1. przerob passwd
> 2. hasla zmieniaj bezposrednio w shadow (man crypt)
> 3. jak miales hasla w pliku znacznie szybsza od klawiatury jest myszka
> 4. jak nie miales hasel to pwgen

Tyle kombinowania... A tu okazalo sie, ze w pakiecie shadow
(ftp://ftp.pwr.wroc.pl/pub/linux/system/admin/shadow-971001.tar.gz) lezy sobie
programik 'chpasswd', ktory wlasnie do tego sluzy - "wsadowego" zakladania
hasel z pliku. A w/w pakiet na Solarisie kompiluje sie calkiem ladnie po paru
drobnych poprawkach.
Naprawde nikt nie wiedzial???

--
Pozdrowienia,