Re: Chore pomysly...

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 13 Oct 1997 - 16:32:48 MET DST

Dnia 12 Oct 97 o godz. 3:46, Piotr Kucharski napisal(a):

> 1. przerob passwd
Znajdz mi zrodla...
> 2. hasla zmieniaj bezposrednio w shadow (man crypt)
Mozna, ale to jest wybitnie nieladne rozwiazanie. Skoro sa (a przynajmniej
powinny byc) funkcje systemowe do obslugi shadow-passwords, to jakos
wypadaloby z nich skorzystac...
> 3. jak miales hasla w pliku znacznie szybsza od klawiatury jest myszka
Pudlo. Po pierwsze, haslo w passwd trzeba wpisac *dwa* razy. Po drugie, nawet
probowalem z mysza - niestety moj passwd nie przyjmuje danych wprowadzonych w
ten sposob. Po trzecie, _dla_mnie_ klawiatura jest szybsza. Zanim sie
namacham mysza, zeby przeniesc te pare znakow, z klawiatury juz dawno to
wpisze.
> 4. jak nie miales hasel to pwgen
Czy to tylko generuje hasla (do pliku), czy tez je od razu ustawia
uzytkownikowi? Jezeli to drugie to bylbym zainteresowany - gdzie to znalezc?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl