Re: Sangoma S508 + Frame Relay

Autor: Rob Monz (rob_at_miracle.net)
Data: Tue 07 Oct 1997 - 18:17:27 MET DST

In article <61dl8i$4h_at_info.nask.pl>, Michal Kolodziejczyk
<miko_at_hevelius.cnt.pl> wrote:

> Witam,
> Mam problem z karta Sangoma S508 sluzaca do podlaczenia do
> Polpak-T (Frame Relay). Problem polega na tym, ze na jednym
> laczu tcp/ip dziala prawidlowo, a na innym laczu wcale -
> dotyczy to zarowno linuxa jak i novella. Lacze jest jednak w
> porzadku - dziala frame relay (DLCI), a takze dziala tcp/ip
> gdy podlaczy sie do niego router cisco. Mozna podejrzewac
> karte, komputer czy modem, ale kazda z tych czesci byla
> wymieniana, poza tym na innym laczu ta sama konfiguracja dziala.
> Jedynym komunikatem swiadczacym ze cos jest nie tak jest:
> [...]

jesli cisco dziala to zobacz jaka ma konfiguracje i skopiuj ja na ten
Sangoma karcie.

cisco by default jesli chodzi o frame relay o uzywa

swoja wlasna frame relay encapsulation. (four byte header, /w two bytes to
identify the dlci and two bytes to indetify the packet type). tak wiec
trzeba sie upewnic ze te dwa routery "mowia" tym samym fr protokolem.
jesli ma sie cisco router z jednej strony a jakis inny non cisco z drugiej
to trzeba fr encapsulation do IETF (RFC 1294 * 1490 standard)

LMI type jest cisco. trzeba sie upewnic jaki lmi stosuje twoj fr provider
i ustawic odpowiednio. wydaje mi sie ze to cos moze w US (nie wiem jak w
polsce) byc tak jak Annex D(ansi standart T1.617), or Annex A (ITU-T
Q.933)

jak to juz jest ustawione to dopiero wtedy mozna mowic czy ip dziala czy nie.