Re: Glupota niektorych userow

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 07 Oct 1997 - 12:39:23 MET DST

Andrzej Eilmes <eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl>:

> Nie udawaj, ze nie slyszales o takiej instytucji w Warszawie, ktora dostaje
> znaczne pieniadze z KBNu na zakup maszyn. Jednoczenie KBN przestal dawac
> granty na zakup stacji roboczych "bo przeciez jest taka instytucja w Warszawie,

To nie prawda. Oczywiscie pieniedzy KBN ma mniej niz chetnych
i slabsze wnioski sa po prostu odrzucane. Ale to chyba rozsadne ?
Nie jest prawda, ze 'KBN przestal dawac na stacje', skad ten pomysl ?
(pewnie odrzucili Ci jakis wniosek ?)

> liczcie u nich, tylko centralizcja ma sens". Rzeczywiscie, mozna tam chyba
> dostac troche czasu za darmo (wiec moze tak bezposredniego placenia nie ma) -
> bo to podobno jest dla dobra polskiej nauki, ale oczywiscie kosztem wypelnienia
> odpowiedniej ilosci papierkow (i co wazniejsze, podzielenia sie z tamtejszymi
> urzednikami informacjami o projekcie - nie kazdy to lubi).

jesli piszesz o czasie na superkomputerach, to znowu - chetnych jest wiecej
niz tego czasu, i chocby dlatego wymagane jest wypelnienie formularza wniosku,
zeby mozna bylo wybrac te projekty, ktore sa najlepsze i nie marnowac
czasu superkomputerow na jakies zabawy. jak inaczej sobie to wyobrazasz ?
wypelnienie wniosku o zalozenie konta i krotka charakterystyka projektu,
to chyba nie nadmierna biurokracja ?

> Oczywiscie nie Ty to wymysliles, ze pewna instytucja w zamierzeniach urzednikow
> ma byc jedynym wlascicielem komputerow i licencji (bo inni nie dostana na to

co do tzw. licencji ogolnokrajowych, to powod jest prozaiczny - tak
jest taniej. Po prostu dzieki dobrym kontaktom z firmami ICM uzyskal
znacznie korzystniejsze ceny na wiekszosc licencji niz inni.
Moim zdaniem to zreszta bardzo rozsadne, bo dzieki temu wiecej ludzi
w Polsce moze wspolnie korzystac z tej samej puli licencji,
a nie tylko 'osrodki dla wybranych'.

> srodkow), ale jak piszesz, ze uzytkownik jest placenia wlascicielowi, to warto
> zebys wiedzial z czym sie wielu ludziom kojarza literki "icm".

mam nadzieje, ze niewielu kojarza sie w ten sposob, co Tobie.

Wiekszosci ludzi, ktorych znam kojarza sie na szczescie tylko pozytywnie
(albo mi tak mowia przez grzecznosc ...)

Pozdrawiam,

--w